کد خبر 163108
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

هرس 24 هزار و کاشت بیش از 4 هزار اصله درخت در محله ها

هرس 24 هزار و کاشت بیش از 4 هزار اصله درخت در محله ها

شهردار منطقه 14 گفت: با هرس 24 هزار و کاشت بیش از 4 هزار اصله درخت در طبیعت محله ها ، این منطقه به استقبال بهار می رود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محمد امین سالاری پور افزود: در آستانه عید نوروز و برای زیبا‌سازی محیط های شهری  و نمای بصری محلات ، علاوه بر کاشت    نشا انواع گل‌های فصلی و دائمی ، بیش از4هزار  نهال از نوع درختان دارویی، معطر در معابر ،میدان‌ها و محورهای منطقه کاشته شد.

وی با بیان اینکه  کاشت گل و گیاه و  زیبا‌سازی مناظر شهری باعث ارتقا سلامت روحی شهروندان و به ویژه مسافران نوروزی می شود، افزود: در این راستا علاوه بر   کاشت گل‌های متنوع فصلی و دائمی متناسب با شرایط آب و هوایی این منطقه ، نسبت به هرس و رسیدگی به طبیعت محله ها و بوستان ها اقدام لازم صورت گرفت.

سالاری پور در تشریح سایر فعالیت ها گفت: در طرح جامع محلات منتخب و محور های بزرگراهی  همچنین  اقدامات به زراعی شامل کندو کوب،  کاشت درخت و درختچه از جمله یاس هلندی، یوکا، زرشک و پیروکانتا همچنین ایجاد فرش گل به متراژ 3هزار و 300 مترمربع   در محلات دلگشا، صاحب الزمان، تاکسیرانی، دولاب، حسین آباد، قصر فیروزه و محورهای بزرگراهی امام علی (ع) و نبرد انجام شد. 

وی یاداور شد: در این طرح بهاری همچنین  بیش از2هزار عدد پیاز لاله، 301 اصله نهال رایگان نیز در منازل شهروندان و مدارس کاشته و هدیه شد .

برچسب‌ها