کد خبر 163082
۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

اقتدار جمهوری اسلامی باعث عدم تجزیه مناطق و دولت های منطقه می شود/ ایران بازیگر قدرتمند جهانی

اقتدار جمهوری اسلامی باعث عدم تجزیه مناطق و دولت های منطقه می شود/ ایران بازیگر قدرتمند جهانی

عباسی دوانی با اشاره به اینکه اقتدار جمهوری اسلامی باعث عدم تجزیه مناطق و دولت های منطقه می شود، گفت: ایران توانسته در تغییر مناسبات جهانی نقش آفرین بوده و به یکی از بازیگران قدرتمند در منطقه مبدل شود.

فریدون عباسی دوانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: مناسبات جهانی در حال تغییر است. سازمان ملل بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی پایه‌های سست تری نسبت به قبل پیدا کرده و از آنجایی که روس ها دورانی را سپری کردند که دخالتی در مسائل سیاسی و امنیتی دنیا نداشتند، غربی‌ها از نظر نظامی و اقتصادی پیشرفت کردند و در حال حاضر  روسیه بنیه نظامی، اقتصادی و انسجام داخلی یافته و توانسته خود را جایگزین اتحاد جماهیر شوروی سابق کند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چین در 30 سال گذشته توانسته مشکلات داخلی خود را بر طرف و در سطح جهان خود را به عنوان یک ابر قدرت مطرح کند. دلیل این پیشرفت را می توان در داشتن بنیه اقتصادی، سطح تولید بالا، منابع انسانی فراوان و ... دانست. چین پرجمعیت ترین کشور جهان است که از نظر تخصصی نیز پیش قدم است.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته بعد از انقلاب سال 57 تمام برنامه‌های غرب را نسبت به خودش از بین ببرد و به عنوان قدرت نوظهور جهانی مطرح شود.

عباسی دوانی تصریح کرد: ایران توانسته در تغییر مناسبات جهانی نقش آفرین بوده و به یکی از بازیگران قدرتمند در منطقه مبدل شود. ایران اجازه نداده کشورهای غربی نسبت به تغییرات منطقه ای حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی زمینه ای را فراهم آورده که امکان تجزیه مناطق و دولت ها در جنوب غرب آسیا و بی ثبات سازی در آن از بین برود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علت تحریم های اعمال شده بر ایران را باید قدرت این کشور دانست و گفت: فشار اقتصادی که بر ملت ما اعمال شده بدلیل قدرت نظامی، علمی، پژوهشی و...است که خود حکایت از قدرت جمهوری اسلامی در سطح جهان است.

برچسب‌ها