کد خبر 163020
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

کارگردان فیلم اتاقک گلی در گفتگو با «حیات» پاسخ داد؛

اتاقک گلی در نوروز اکران می‌شود؟

اتاقک گلی در نوروز اکران می‌شود؟

کارگردان فیلم اتاقک گلی گفت: تعدادی از پخش کننده ها برای فیلم اتاقک گلی پیگیر هستند؛ ولی هنوز به طور قطعی درباره آن تصمیمی گرفته نشده است. ضمن اینکه عموما در نوروز بیشتر فیلم های کمدی و خانوادگی برای اکران توصیه می‌شوند. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ فیلم اتاقک گلی روایتی از عملیات مرصاد در سال 67 است. عملیاتی که در آن منافقین کور دل با حمایت همه جانبه رژیم بعث عراق قصد فتح تهران را داشتند که با رشادت سربازان لشکر 27 محمد رسول الله نقشه آنان نقش بر آب شد. در این عملیات یک دسته از رزمندگان لشکر 27 برای حفاظت از ساکنان روستای شیان عازم این منطقه می‌شوند که در نهایت تعدادی از آنان در حفاظت از این روستا به شهادت میرسند.

از انجا که فیلم اتاقک گلی موفق به کسب سه سیمرغ بلورین جایزه هیات داوران و برگزیده بخش مقاومت جشنواره بین المللی فیلم فجر شد و توانست جایزه ویژه «آرمان» از سوی شهردار تهران را کسب کند.

محمد علی عسکری کارگردان فیلم اتاقک گلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات ضمن اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از فیلم اتاقک گلی در جشنواره فجر بیان کرد: زمان اکران فیلم هنوز مشخص نشده؛ اما برای عوامل فیلم مشهود است که اکران فیلم بازخورد خوبی بین مردم خواهد داشت.
 

کارگردان اتاقک گلی در ادامه افزود: سعی کردیم قهرمان اصلی فیلم شخصی از جنس مردم باشد. «شاهو» بازیگر نقش اصلی فیلم، هنرمند بسیار مستعدی است. این نقش تصویرگر قهرمانی است که در واقع از میان مردم برخواسته و تلاش می‌کند اهالی روستا را نجات داده و بین آنها وحدت ایجاد کند. داستان این قهرمان در نهایت همراه با روایتی عاشقانه به پایان می‌رسد. 

وی با بیان اینکه نگاه اصلی ما نقش مردم در حوزه مقاومت بود، خاطر نشان کرد: در واقع تلاش شد تا نشان دهیم مردم چگونه در این عملیات پا به پای رزمندگان مقاومت کردند. ما در این فیلم به دنبال نمایش اتحاد بین مردم و رزمندگان بودیم.

محمد علی عسکری در پاسخ به اینکه آیا زمان پخش اتاقک گلی مشخص شده و برنامه ای برای اکران نوروز آن دارد یا خیر، بیان کرد: تعدادی از پخش کننده ها برای فیلم اتاقک گلی پیگیر هستند؛ ولی هنوز به طور قطعی درباره آن تصمیمی گرفته نشده است. ضمن اینکه عموما در نوروز بیشتر فیلم های کمدی و خانوادگی برای اکران توصیه می‌شوند. 

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که اتاقک گلی جزو فیلم های پر طرفدار ژانر دفاع مقدس است، اما برای اکران فیلم شرایط جامعه باید در نظر گرفته شود و فعلا مدیریت اکران از خود فیلم مهم تر است.

برچسب‌ها