کد خبر 163007
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

حمید درخشان در گفتگو با «حیات»:

اگر سانچز بیاید ما سود کرده‌ایم و قطر زیان می‌کند/ انتخاب فدراسیون فوتبال را می‌پسندم

اگر سانچز بیاید ما سود کرده‌ایم و قطر زیان می‌کند/ انتخاب فدراسیون فوتبال را می‌پسندم

پیشکسوت فوتبال در مورد احتمال حضور سانچز روی نیمکت تیم ملی صحبت کرد و آن را گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی می‌داند.

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار داشت: به هر جهت طی بررسی‌هایی که فدراسیون فوتبال انجام داده ظاهراً به این گونه است که سرمربی بعدی تیم ملی قرار است خارجی باشد. به هر حال چه سرمربی ایرانی انتخاب می‌شد چه خارجی عده‌ای به این تصمیم معترض بودند و دلایل خودشان را داشتند و در هر صورت امیدوارم هرچه زودتر سرمربی تیم ملی انتخاب شود و گزینه‌ای روی کار بیاید که بتواند موفق عمل کند.

وی در مورد نام بردن از فلیکس سانچز به عنوان گزینه اصلی هدایت تیم ملی هم گفت: ایشان هنوز انتخاب نشده ولی چون آقای تاج از او اسم برده فکر می‌کنم نزدیک‌ترین گزینه به هدایت تیم ملی باشد. به نظرم او گزینه مناسبی است. اگرچه نقدهایی به رزومه ملی او و عملکردش روی نیمکت تیم ملی قطر در جام جهانی وارد است ولی فراموش نکنید او قهرمانی جام ملت‌ها در کارنامه دارد و در فینال 3 گل به ژاپن زده و این کار کمی نیست. من انتخاب فدراسیون را می‌پسندم و به آن احترام می‌گذارم

پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: دو پوئن مثبت سانچز در حال حاضر آشنایی او با فوتبال آسیا در آستانه جام ملت‌هاست که در این مقطع به کمک ما می‌آید و مورد دیگر این است که او متخصص پایه گذاری نسل فوتبالی است. در همه رده های سنی کار کرده و اصول استعدادیابی و پرورش استعداد را به خوبی می‌داند و در مقطعی از فوتبال قرار داریم که نیاز به این تغییر نسل و پایه گذاری برای آینده را داریم.

درخشان در مورد جابجایی سرمربیان تیم ملی ایران و قطر و کوچ کی‌روش به قطر و آمدن سانچز به ایران گفت: به نظرم اگر این اتفاق نهایی شود ما سود کردیم و قطر به زیان رسید. ما بدون تعارف باید بگوییم آقای کی‌روش آورده فنی برای فوتبال ما به آن صورت نداشت و با توجه به اینکه فرصت زیادی هم داشت نتوانست عملکرد قابل توجهی داشته باشد ولی سانچز چند پله فوتبال قطر را توانست ارتقا دهد و مفید بود.

وی در پایان با اشاره به عملکرد پرسپولیس گفت: پرسپولیس روی دور نتایج خوبش برگشته و بعد از عملکرد خیلی خوب مقابل سپاهان در جام حذفی، روز گذشته مقابل نفت هم عملکرد قابل قبولی داشت. نفت هم تیم قابل احترامی بود و ضد فوتبال بازی نکرد ولی به مراتب پرسپولیس عملکرد بهتری داشت و شایسته این پیروزی بود. فکر می‌کنم روند پرسپولیس اگر ادامه داشته باشد با کوچکترین لغزشی از سوی سپاهان به صدر جدول می‌رسد.

برچسب‌ها