کد خبر 162999
۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

یک شهید، یک درس؛

لعنت خدا بر ما اگر به فکر آسایش خود باشیم

لعنت خدا بر ما اگر به فکر آسایش خود باشیم

در بخشی از وصیتنامه شهید شکوری آمده است: «چگونه می توان در خاک نشست. چگونه می توان در برابر این همه جنایت ساکت بود. ننگ ابدی بر ما، لعنت خدا بر ما اگر در خانه بنشینیم و به فکر آسایش خود باشیم».

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ مرتضی شکوری گرکانی معروف به میثم، مربی‌ آموزش‌ تاکتیک‌ پادگان‌ امام‌ حسین‌(ع‌) بود. او در آموزش نیروها، بسیار جدی و سختگیر بود.

وی توانست خود را از حد و حصرهای تشکیلاتی برهاند و در خط مقدمِ «عملیات بدر»، به شاگردانِ عاشورایی خود ملحق شود.

وی زمستان سال 1363 به جبهه رفت و یکماه در آنجا ماند. شهید میثم شکوری همراه با شهید کاظم رستگار، شهید ناصر شیری و شهید بهمن نجفی در عملیات بدر شرکت کرد و طبق آنچه که دو شب پیش از عملیات پیش بینی کرده بود، در تاریخ 63/12/24 بر اثر اصابت موشک هواپیمای دشمن در منطقه شرق دجله به شهادت رسیدند.

در بخشی از وصیتنامه شهید شکوری آمده است: «آیا فکر می کنید کار خیلی مهمی انجام داده اید که فرزندانتان به جبهه آمده اند؟ نه، شما هیچ کاری نکرده اید. شما باید شکر خدا را بکنید که چنین افتخاری نصیبتان شده.

اگر من و امثال من به جبهه نیاییم، پس چه کسی اسلام را یاری کند؟ چه کسی جلوی این کافران بعثی خدانشناس را بگیرید؟

اینک که این را می نویسم از زیر خروارها خاک، کودکی را که شب در آغوش مادرش خوابیده بود بیرون می آورند.

اینک که این را می نویسم از زیر خروارها خاک پدری، مادری، برادری، خواهری، نوعروسی، تازه دامادی و… را بیرون می کشند.

چگونه می توان در خاک نشست. چگونه می توان در برابر این همه جنایت ساکت بود. ننگ ابدی بر ما، لعنت خدا بر ما اگر در خانه بنشینیم و به فکر آسایش خود باشیم.

پس فکر کنید و ببینید برای چه به دنیا آمده اید !؟ آیا هدف در این دنیا فقط خوردن و خوابیدن است؟ نه، هرگز چنین نیست. بگذارید من و امثال من در این راه فدا شویم تا اسلام باقی بماند. والسلام»

برچسب‌ها