کد خبر 162978
۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

«در آستانه روز بزرگداشت شهدا»

اختتامیه «هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار» برگزار می شود

اختتامیه «هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار» برگزار می شود

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار در روز دهم اسفند ماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با حضور شاعران برجسته ملی و بین المللی و خانواده های معزز شهدا و ایثارگران در استان قزوین خبر داد.

«فرهاد مختاری» مدیرکل امورهنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار حیات گفت: هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار از آبان ماه سال جاری در دستور کار اداره کل امور هنری قرار گرفت و با آغاز به کار دبیرخانه و شورای سیاستگذاری فراخوان سراسری دعوت از شاعران منتشر شد و مورد استقبال اهالی شعر و ادب قرار گرفت.

مختاری افزود:  با استقبال شاعران علاقمند به حوزه ایثار و شهادت،  1236 اثر از 391 شاعر به دبیرخانه ارسال شد.  ضمن اینکه در این دوره شاهد آثار ارزشمندی از شاعران کشورهای اسلامی؛ لبنان،عراق ،سوریه ،هندوستان ،تاجیکستان ،افغانستان ،پاکستان و یمن هستیم.

جانشین رئیس شورای سیاسگذاری و دبیر هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار تاکید کرد: همزمان با این رویداد فرهنگی و هنری برنامه های جانبی  همچون «عصر شعر دانشجویی» در دانشگاه امام خمینی قزوین، «شب شعرخاتم سلیمانی» و محفل شعر شاعران با حضور شعرای بین المللی و ملی، محفل شعر فرهنگیان و دانش آموزان استان قزوین و محفل شعر بانوان برگزار شده و شب شعر و نشست صمیمی با منتخبین  و برگزیدگان این کنگره با حضور شاعران و ادیبان برگزار می گردد.

مدیرکل امورهنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت  آقایان علیرضا قزوه، محمود اکرامی، مصطفی محدثی خراسانی، ایرج قنبری، عبدالرحیم سعیدی راد، بابک نیک طلب، مرتضی حیدری، مهدی مردانی  و خانم فاطمه نانی زاد داوران این دوره کنگره شعر ایثار می باشند و همچنین دبیر علمی کنگره؛ مصطفی محدثی خراسانی و دبیر بخش بین الملل؛ علیرضا قزوه هستند.

برچسب‌ها