کد خبر 162948
۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

امضا تفاهم نامه همکاری معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه

امضا تفاهم نامه همکاری معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه

ظهر امروز جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با موسسه بین المللی صحیفه سجادیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با موسسه بین المللی صحیفه سجادیه در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام مرتضی وافی مدیر موسسه و بنیاد بین الملل صحيفه سجادیه ضمن تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برگزاری این جلسه گفت: تفاهم نامه ای که بین مجموعه ارزشمند بنیاد شهید و امور ایثارگران با بنیاد صحيفه سجادیه که یک بنیاد مردمی است، شکل می گیرد اتفاقی مهمی را برایمان رقم زده است. اخیرا شنیده ام که کمیسیون فرهنگی و فراکسیون قرآن و عترت مجلس این وظیفه را برای برخی ارگان ها در نظر گرفته اند تا آموزش قرآنی ارائه کنند. اما مهم تر از این موضوع این است که یک مجموعه ای مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران فارغ از آیین نامه ها و وظیفه های سیستمی به این نتیجه می رسد که می تواند در مقوله مقدس و نورانی قرآن کریم که صحيفه سجادیه نیز هم راستای آن است، یک حرکت فرهنگی و نگاه جدیدی را فراهم بیاورد.

وی افزود: این تفاهم نامه با محوریت معارف و فرهنگ والای دعا و نیایش شکل می گیرد، همچنین بندهای تفاهم نامه کاملا در راستای اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران تنظیم شده است.

حجت الاسلام وافی گفت: بنده یقین دارم و نگاهم روشن است که این تفاهم نامه گرچه الزامات اجرا ندارد اما نقشه راه و چشم انداز دقیقی را ترسیم کرده است، پس با دغدغه ای که این مجموعه دارند به سرعت می تواند این تفاهم نامه اجرایی شود.

وی افزود: خواهش من این است که در این مسیر به معارف صحيفه سجادیه توجه و تشکیل کارگروه اجرایی برای تحقق بندهای تفاهم نامه در نظر گرفته شود.

به گفته مدیر موسسه بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه این موسسه هفتمین تفاهم نامه خود را امضا می کند که سه تفاهم نامه آن در حوزه بین الملل بوده است.

همچنین در ادامه این نشست سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشکر از موسسه بین المللی صحیفه سجادیه اظهار کرد: یکی از اصلی ترین ماموریت ها تربیت اسلامی جامعه هدف است. ما در موضوعات تربیتی تنها خودمان را متولی حوزه آموزشی جامعه هدف نمی بینیم. همچنین تعلیم و تربیت را کنار هم می بینیم، در حوزه تربیتی نگاهمان جدی است تا از ظرفیت تشکل ها استفاده کنیم.

وی افزود: نحوه آموزش، تحقیق و نحوه رساندن آموزه های دینی به جامعه هدف نه تنها در مرکز استان ها بلکه در همه شهرها و روستاهای کشور انجام می شود، همچنین میزان اثرگذاری و بازخورد را هم در نظر می گیریم و لازم است بدانیم به چه میزان این برنامه ریزی اجرایی، کارساز و اثرگذار است.

در ادامه بند های تفاهم نامه به شرح ذیل است:

ماده 1) موضوع تفاهم نامه:

 الف) همگرایی برای توسعه فعالیت های فرهنگی و گسترش و ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت با تکیه بر مضامین نورانی صحیفه سجادیه.

 ب) بهره گیری از ظرفیت ها در جهت استدامه فعالیت ها فاخر گفتمانی در حوزه  تبیین فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی.

ج) ارتقا و توسعه سطح آگاهی و توانمندی های علمی بر اساس ترویج نهضت صحیفه خوانی و سرفصل های معرفتی صحیفه سجادیه

د) حمایت از تولید آثار ارزنده مکتوب و چندرسانه ای فرهنگی و هنری با استناد به خاطرات و وصیت نامه های شهدا درجهت اشاعه فرهنگ و معارف دینی ، روحیه توکل  به حضرت حق و توسل به اهل بیت (علیهم السلام)

ماده 2) محورهای همکاری:

1. طراحی و برنامه ریزی و انجام فعالیت های مشترک در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت.

2. تولید محتواهای فرهنگی فاخر با موضوع ترویج سبک زندگی شهدا، ایثار اجتماعی، جهاد تبیین حجاب در وصیت نامه شهدا و نماز در وصیت نامه شهدا

3. برگزاری فعالیت های گفتمانی در زمینه تبیین فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت.

4. برگزاری برنامه های مناسبتی در زمینه تبیین فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و گسترش آموزه های انقلاب اسلامی.


5. حمایت و مشارکت فعال در فراخوان ها در عرصه فضای مجازی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

6. برگزاری دوره‌ها و جلسات آموزشی آشنایی با صحیفه سجادیه و مفاهیم آن ، تربیت مربی و مبلغ صحیفه سجادیه، جهت بکارگیری در حسینیه های شهدا، مراکز بنیادشهید استان ها و مراکز آموزشی اردویی تحت اشراف (مجازی و حضوری)؛

7. مشارکت و همکاری در خصوص برگزاری کلاسهای آموزشی تربیتی  وسبک زندگی ویژه والدین ، خانواده‌ها و فرزندان شهدا و ایثارگران با محوریت معارف صحیفه سجادیه؛

8. مشارکت و همکاری در تولید برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی با محوریت حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه؛

9. مشارکت و همکاری در برگزاری مسابقات حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه؛

10. مشارکت و همکاری در برگزاری جلسات ادبی هنری ، کنگره ملی هنری رسانه ای زین العباد

11. مشارکت و همکاری در تأمین محتوای آرایه های بصری فضاها و اماکن تحت اشراف و اردوگاه ها با محوریت دعاهای  صحیفه سجادیه؛

برچسب‌ها