کد خبر 162934
۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

در گفتگوی «حیات» با مدیر شبکه رادیو قرآن مطرح شد؛

از طریق رادیو وارد فضای حرفه ای قرآن شدم

از طریق رادیو وارد فضای حرفه ای قرآن شدم

مدیر شبکه رادیو قرآن گفت: جزو کسانی بودم که از طریق رادیو برای قرائت قرآن رفتم و همانجا مقدمات فراهم شد که آموزش های لازم را دیدم و مسیر را تا مسابقات جهانی با توفیق خداوند پیش بردم.

منصور قصری زاده مدیر شبکه رادیو قرآن با اشاره به ورود و آشنایی اش در فعالیت های قرآنی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات گفت: خدا را شکر به برکت خانواده ای که  داشتم از سن 9 سالگی با قرائت قرآن آشنا و در فضای قرآنی قرار گرفتم. پدر و مادرم من را با جلسات قرآن آشنا کردند و به مدارسی فرستادند که در آن مدارس بحث قرآن اهمیت زیادی داشت، این مسیر ادامه پیدا کرد تا اینکه به  بعد از انقلاب رسیدیم و فضای قرآنی کشور به گونه ای دیگر رقم خورد و فعال تر شد.

وی با اشاره به نحوه ورودش در رادیو افزود: بعد از انقلاب رادیو قرآن فراخوانی ایجاد کرد که هر کسی می‌خواهد قرآن قرائت کند در رادیو صدای او را پخش می‌کنند، در سطحی که فکر می کردم خوب می خوانم در این فراخوان شرکت کردم، سطح من رادیویی نبود ولی مشخص بود مسئولین رادیو در آن زمان گام مثبتی برداشتند تا افراد حول محور قرآن جمع شوند.

قصری زاده ادامه داد: وقتی به رادیو رفتم در مرحله اول آزمون دادم و گفتند خیلی خوب هستم آن جا با استاد سید محسن موسوی آشنا شدم و من را به موسسه دارالتحفیظ معرفی کردند و به صورت کلاسیک قرائت قرآن را ادامه دادم و دیگر همینجور خدا به ما کمک کرد و توفیقی که شاید لیاقتش را نداشتم را به من دادند و در کنار قرآن بودم.  در فضای قرآنی سعی کردم به امید خدا تنفس کنم، تا اکنون نیز خدمت گذار قرآن در رادیو قرآن هستم و انجام وظیفه می کنم.

وی با اشاره به رویکرد سازمان اوقاف که شهر به شهر برای  کشف استعدادهای قرآنی سفر کردند؛ گفت: رویکرد بسیار خوبی بود و یک گام بسیار بلند به سمت پیشرفت است، اینگونه می‌شود قاریان و حافظان خوب کشور را شناسایی و زمینه را برای کشف استعداد های قرآنی فراهم کنیم. اوایل انقلاب نیز قاریان قرآن را تحت این رویکرد که خوب می خواندند، برای قرائت قرآن در رادیو دعوت می کردند. 

قصری زاده افزود: من هم جزو کسانی بودم که در آن زمان برای قرائت قرآن رفتم و همانجا مقدمات فراهم شد که آموزش های لازم را دیدم و مسیر را تا مسابقات جهانی با  توفیق خداوند پیش بردم، در سال 70 در مالزی اول شدم و در مراحل کشوری یا دانشجویی نیز فعالیت داشتم، این ها همه نقطه اولیه بود که رادیو به عنوان فراخوان اعلام کرد و ما هم به استقبالش رفتیم. این کار اوقاف که شهر به شهر برای کشف استعدادها گام برمی دارد به نظرم کاملا قابل تقدیر است.

برچسب‌ها