کد خبر 162918
۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

مانع بزرگ فدراسیون در جذب مربی خارجی؛ شانس نکونام برای هدایت تیم ملی بیشتر شد

مانع بزرگ فدراسیون در جذب مربی خارجی؛ شانس نکونام برای هدایت تیم ملی بیشتر شد

تنها دو گزینه ایرانی از میان گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی هنوز باقی مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ چند روزی است که فدراسیون فوتبال در گیر و دار انتخاب سرمربی جدید تیم ملی است و در این راستا از چند گزینه خارجی و داخلی برنامه خواسته شده تا از میان آنها یک نفر به عنوان جانشین کی‌روش در جام ملت‌ها معرفی شود.

در این میان از بین گزینه‌های مطرح شده ایرانی، حسین فرکی، امیر قلعه‌نویی، مهدی تارتار، ساکت الهامی و حمید مطهری از هدایت تیم ملی انصراف داده و اعلام کردند قصد ندارند برنامه خود را به فدراسیون فوتبال ارائه دهند و در این میان با توجه به اتفاقاتی که رخ داده در حال حاضر تنها دو گزینه داخلی یعنی فرهاد مجیدی و جواد نکونام همچنان گزینه هدایت تیم ملی هستند.

با وجود اینکه فدراسیون فوتبال و مهدی تاج بیشتر مربی خارجی را مد نظر دارند ولی مشکلات و موانعی که در راه جذب سرمربی خارجی وجود دارد کارشان را در این مسیر سخت کرده و وزارت ورزش هم خیلی روی خوش به جذب سرمربی خارجی نشان نداده است و با توجه به بدهی‌های سنگین فدراسیون فوتبال و افزایش بی رویه نرخ ارز جذب سرمربی خارجی مشکل‌تر از قبل هم شده است و به نظر نمی‌رسد زور مهدی تاج به اعضای هیات رئیسه و مخالفین جذب سرمربی خارجی برسد.

اگر با توجه به شرایط موجود اینطور در نظر بگیریم که مجیدی و نکونام تنها گزینه‌های باقی مانده نیمکت تیم ملی هستند، وضعیت نکونام برای رسیدن به نیمکت تیم ملی به مراتب بهتر است. از یک سو نکونام در حال حاضر بدون تیم است و تجربه بین المللی و مربیگری بالاتری هم از مجیدی دارد و اهالی فوتبال اقبال بیشتری به او دارند. او سال‌ها کاپیتان تیم ملی بوده و با اکثر بازیکنان تیم ملی رابطه خوبی دارد، در شرایطی که مجیدی هیچکدام از این پوئن ها را ندارد. از طرفی مجیدی تحت قرارداد باشگاه اماراتی است و برای جذب او فدراسیون باید هزینه پرداخت رضایت‌نامه وی را هم متقبل شود.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد اگر نکونام مثل سایر گزینه ها تصمیم به انصراف از هدایت تیم ملی نگیرد شانس خوبی برای گرفتن این مسئولیت دارد.

برچسب‌ها