کد خبر 162901
۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹

قاضی زاده هاشمی در گفتگو با وزیر فرهنگ لبنان مطرح کرد؛

ضرورت جبهه سازی در جریان مقاومت/ همکاری های اقتصادی و فرهنگی در کشورهای حوزه مقاومت افزایش یابد

ضرورت جبهه سازی در جریان مقاومت/ همکاری های اقتصادی و فرهنگی در کشورهای حوزه مقاومت افزایش یابد

معاون رئیس جمهور خواستار جبهه سازی اقتصادی و فرهنگی در کشورهای حوزه مقاومت در مقابل جبهه استکبار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه یادواره شهدای رسانه حوزه مقاومت با وزیر فرهنگ لبنان در تهران دیدار کرد.

در این دیدار قاضی زاده هاشمی گفت: با پاسداشت شهدای رسانه آمادگی جبهه مقاومت در حوزه جنگ نرم و جبهه فرهنگی را به نمایش می گذاریم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مهم اندیشه مردم است و دشمن به خوبی این موضوع را درک کرده است. اگر دشمن بر اندیشه مردم مسلط شود، مقاومت از درون گسسته خواهد شد اما اگر جریان مقاومت بر افکار مردم حاکم گردد آن وقت آنان از جبهه مقاومت حمایت کرده و دشمنان را به عقب می رانند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه همانطور که دشمنان با یکدیگر جبهه درست کرده اند، جریان مقاومت نیز می بایست به جبهه سازی روی آورد، گفت: این جبهه قبلا در حوزه های نظامی و امنیتی شکل گرفته است اما هم اکنون وقت آن است که در حوزه اقتصادی و فرهنگی نیز این همکاری ها عمیق شود.همکاری هایی که می بایست دو جانبه و چند جانبه باشند.

وی اظهار داشت: در این حوزه شنیده‌ام که وزیر فرهنگ ایران با وزیر فرهنگ لبنان نشستی داشته اند. امید که با همکاری سوریه، فلسطین و سایر کشورها بتوانیم جبهه و همکاری فرهنگی گسترده ای را ایجاد کنیم. این همکاری ها باید از شبکه های خبری و همکاری های خبری شروع و در حوزه های هنری مانند موسیقی، سینما و غیره توسعه یابد .

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: امیدوارم این جشنواره مقدمه همکاری های فرهنگی و رسانه ای بین ایران و لبنان باشد. نباید فراموش کرد که به برکت خون شهدا است که ما هم اکنون در کنار یکدیگر جمع شده ایم.

در ادامه این دیدار محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان نیز گفت: نظرات شما در مورد اهداف دشمنان بسیار دقیق است.

وی ادامه داد: با توفیق خداوند متعال و پشتیبانی جمهوری اسلامی مقاومت و حزب الله در برابر هجمه ها و حملات بسیار گسترده اسرائیل در سال 2006 پیروز شد و اسرائیلی ها را ناموفق گذاشت. در آن مرحله اسرائیل و دشمنان تلاش کردند فتنه مذهبی را بین اهل تسنن و شیعیان لبنان برای تضعیف مقاومت ایجاد کنند که خوشبختانه توانستیم در برابر فتنه آنان بیاستیم و به پیروزی برسیم.

وزیر فرهنگ لبنان گفت: دشمن با ایجاد داعش به دنبال ضربه زدن به جبهه مقاومت بود اما شهدا با اهدا خون خود مانع از تحقق نقشه های آنان شدند. دشمنان و به ویژه اسرائیل که دیدند نتوانستند به اهداف خود دست یابند لبنان را با تحریم اقتصادی و محاصره اقتصادی رو به رو کردند و ارزش پول ملی ما را به شدت کاهش دادند.

وی ادامه داد: همزمان با این هجمه تلاش کردند از نظر رسانه‌ای و فرهنگی مردم را علیه مقاومت تحریک کنند و علت این مشکلات اقتصادی را به گردن حزب الله بیاندازند. آنها به دنبال به دست آوردن کرسی های پارلمان بودند اما با مجموعه اقدامات صورت گرفته باز هم شکست خوردند

وزیر فرهنگ لبنان اظهار داشت: ما تجربه بسیار خوبی در رویارویی با دشمنان داریم خصوص در جنگ نظامی. بر این باوریم که هرچه بیاستیم و مقاومت کنیم به اهداف خود دست پیدا می کنیم .اعتقاد کامل داریم که در جنگ رسانه ای پیش رویمان حتماً پیروز هستیم .

 

برچسب‌ها