کد خبر 162853
۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

هومن افاضلی در گفتگو با «حیات»:

ترکیب گزینه‌های هدایت تیم ملی توهین آمیز بود/ فدراسیون مشغول وقت خریدن است

ترکیب گزینه‌های هدایت تیم ملی توهین آمیز بود/ فدراسیون مشغول وقت خریدن است

کارشناس فوتبال معتقد است فدراسیون فوتبال با اعلام چند گزینه ناهمگون به عنوان نامزدهای هدایت تیم ملی مشغول وقت خریدن نزد رسانه‌ها و افکار عمومی است.

هومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص گزینه های معرفی شده از سوی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی اظهار داشت: من نمی‌دانم این گزینه‌ها واقعاً گزینه‌های مد نظر فدراسیون فوتبال هستند یا نه چون به شکل رسمی چیزی اعلام نشده است ولی اگر بخواهیم اینطور در نظر بگیریم که این 7-8 گزینه مطرح شده واقعاً گزینه‌های فدراسیون فوتبال باشند باید بگویم این جمعی که فدراسیون انتخاب کرده با توجه به ویژگی‌هایی که دارد به شکلی است که ظاهراً خود مسئولان فدراسیون فوتبال نمی‌دانند چه رویکردی برای هدایت تیم ملی دارند و به دنبال چه جور مربی‌ای هستند.

وی افزود: در این جمع هم مربی با تجربه هم مربی کم تجربه و هم مربی بی تجربه دیده می‌شود و حضور برخی از اسامی در این میان نوعی برای مربیانی که تجربه و مقبولیت بالایی دارند توهین آمیز محسوب می‌شود چون شما باید به درجه‌ای از مقبولیت رسیده باشید که گزینه هدایت تیم ملی باشید. از همین رو فکر می‌کنم این گزینه‌ها به شکل سوری مطرح شدند و فدراسیون فوتبال به دنبال مربی خارجی است و با مطرح کردن این اسامی مشغول وقت خریدن است. ولی اگر واقعاً این ها گزینه های هدایت تیم ملی هستند باید از فدراسیون فوتبال و هرکسی این گزینه‌ها را مطرح کرده پرسید رویکردش چه بوده است.

کارشناس  فوتبال در مورد گزینه های خارجی نیمکت تیم ملی هم توضیح داد: در مورد خمس و مورایس باید بگویم هدایت تیم ملی ویژگی‌های متفاوتی با هدایت یک تیم باشگاهی دارد و از طرفی سرمربی تیم ملی فرصت زیادی برای در ارتباط بودن با بازیکنانش ندارد و در مقطع کنونی سرمربی داخلی گزینه مناسب تری است و سرمربی داخلی خوب که قابلیت هدایت تیم ملی را داشته باشد هم داریم و در بین گزینه های فدراسیون هم هست. باید در این مقطع به سمت مربی ایرانی بروند و بعد از آن بر اساس نتایج جام ملت ها تصمیم بگیرند با او ادامه دهند یا مسیر دیگری بروند.

برچسب‌ها