کد خبر 162847
۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

برنامه تعمیر 17 نفتکش غول‌پیکر در "ایزوایکو"/ دستیابی ایران به توان تعمیر پروانه شناورهای VLCC

برنامه تعمیر 17 نفتکش غول‌پیکر در "ایزوایکو"/ دستیابی ایران به توان تعمیر پروانه شناورهای VLCC

مدیرعامل ایزوایکو از برنامه تعمیر 17 فروند نفتکش غول‌پیکر در سال آینده خبر داد و گفت: ایران جزو معدود کشورهای دنیاست که توان تعمیر پروانه شناورهای VLCC را دارد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «سلمان ضربی»، مدیرعامل ایزوایکو با بیان این‌که برای نخستین بار تعمیر تخصصی پروانه 75تنی نفتکش غول‌پیکر (VLCC)‌ به‌عنوان یکی از بزرگترین کشتی‌های موجود دنیا توسط نیروهای متخصص ایرانی در حال انجام است، یادآور شد: خارج کردن پروانه و تعویض یاتاقان‌های شافت کشتی‌های بزرگ از معدود کارهایی است که در گذشته در ایزوایکو انجام نمی‌شد اما امروز این نمونه کارها برای اولین بار در ایزوایکو درحال انجام است.

وی افزود: این کشتی با نام ناشا و طول 332 متر در ایزوایکو قرار گرفته است که تعمیر آن طی مدت 40 روز انجام می‌شود.

تعمیر کشتی‌های غول‌پیکر ایرانی در یاردهای خارجی/ چرا کشتیرانی ظرفیت یارد تعمیراتی را افزایش نمی‌دهد؟

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با بیان اینکه "این کشتی 300هزارتنی است که قابلیت جابه‌جایی 2 میلیون بشکه نفت را دارد"، اضافه کرد: 17 فروند از این نوع کشتی برای تعمیر در سال آینده پذیرش خواهد شد و تمامی کارهای این کشتی‌ها در ایزوایکو انجام خواهد شد.

وی گفت: پروانه این کشتی 75 تن وزن دارد و ایران یکی از معدود کشورهایی است که توان انجام این کار را دارد.

ضربی یادآور شد: بسیاری از توانمندی‌ها در سایه تحریم‌ها به‌دست آمده است که می‌توان به توان ساخت ورق‌های دریایی باکیفیت و مورد نیاز کشتی‌ها، لوله‌های موردنیاز، رنگ، کابل، الکترود و اقلام گوناگون مورد نیاز برای این صنعت اشاره کرد.

برچسب‌ها