کد خبر 162845
۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها، در گفتگو با «حیات» تصریح کرد؛

استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی، عامل رشد پایدار اقتصاد کشور

استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی، عامل رشد پایدار اقتصاد کشور

«رشیدی» گفت: اگر می‌خواهیم در کشور به رشد پایدار اقتصادی دست پیدا کنیم، نیاز است که از حداکثر ظرفیت بخش خصوصی در حوزه اقتصادی کشور بهره‌برداری کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ با اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعتی کشور در سال جاری، معاون اول رئیس جمهور از سوی دولت، مأمور تشکیل کارگروهی برای پیگیری تحقق توصیه‌های ایشان در خصوص رشد اقتصادی 8 درصدی و همچنین مطالبات فعالان اقتصادی و تولیدگران شد.

موضوعی که پرداختن و بررسی آن از سوی دولت و کارشناسان متخصص حوزه اقتصاد، می‌تواند چاره‌ساز اقتصاد زمین‌گیر کشور، با توجه به تحریم‌هایی که از سوی جامعه جهانی متوجه ایران شده است باشد.

«جلال رشیدی کوچی»، نماینده استان فارس و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، در این خصوص گفت:  یکی از انتظارات مقام معظم رهبری از دولت، رشد اقتصادی 8 درصدی است که در برنامه هفتم توسعه دیده شده است و دستگاه‌های دولتی باید آن را محقق کنند.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: برای محقق شدن رشد اقتصادی 8 درصدی، نیاز است که روی دو موضوع سیاست‌گذاری شود. یکی استفاده از ظرفیت بنگاههای خصوصی در روند فعالیت‌های اقتصادی کشور و یکی دیگر از اصولی‌ترین مسائلی که باید به آن پرداخته شود، این است که دستگاههای دولتی در برنامه هفتم ملزم به خرید خدمت شوند، نه ارائه خدمت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، همچنین افزود: نیاز است در برنامه هفتم به این نتیجه برسیم که بحث دلار را در معاملات کم‌رنگ کرده و در مسائل تجاری کشور با سایر کشورها از ارز ملی استفاده شود. اتفاقی که در برخی از کشورها نیز رقم خورده و در حال انجام است.

وی در پایان گفت: اگر ما می‌خواهیم به یک رشد پایدار اقتصادی دست پیدا کنیم، نیاز است که از حداکثر ظرفیت بخش خصوصی در حوزه اقتصادی کشور بهره برداری کنیم.

برچسب‌ها