کد خبر 162792
۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

به بهانه روز جانباز «حیات» گزارش می‌دهد؛

هم‌کلام با ماناترین میراث این روزگار ناپایدار

هم‌کلام با ماناترین میراث این روزگار ناپایدار

آنچه می‌خوانید روایت قلم است از ایثارگری که مانند همرزمانش ماناترین میراث این روزگار ناپایدار است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ چهارمین روز از ماه شعبان و سالروز ولادت بزرگ پرچمدار دفاع از حرمت اسلام حضرت ابوالفضل العباس (ع ) بهانه ای شد تا به پاس قدردانی از رشادت و جانفشانی پاسداران غیور ایرانمان به دیدارشان در قطعه ای از بهشت رفتم.

آنجا که عشق، شور، شعور و شیدایی جمع است. به دیدار آنانی رفتم که جان دادند تا جان نگهدارند آنچه می خوانید روایت قلم است از ایثارگری که چون بقیه همرزمانش ماناترین میراث این روزگار ناپایدار هست.
 مجید ملک زاده یکی از جانبازان مستقر در آسایشگاه جانبازان نخاعی ثارالله است که در سال 62 به جبهه اعزام شد. خودش میگوید 17 ساله بودم که به فرمان امام در جنگ علیه دشمن بعثی شرکت کردم. وی که در چندین عملیات حضور داشت و در  سال 65 در منطقه فکه و در عملیات سیدالشهدا از ناحیه نخاع مجروح شد. 

ملک زاده با اشاره به حس و حال معنویت جبهه میگوید: ما با سختی جنگیدیم. رزمندگان ما شرایط سختی را تحمل کردند. هیچ کدام ما نه حقوق های نجومی داشتیم و نه حق ماموریتی، اما بخاطر عشق معنوی حاکم در جبهه ها هر چه سختی بود را تحمل میکردیم. وظیفه ای بود که بر گردن ما بود.

وی افزود: جبهه همه اش عشق بود و ایثار. ما بالاترین درجه فداکاری را آن روزها دیدیم روزهایی که لحظه به لحظه طلب شهادت میکردیم و بقول حضرت امام جبهه برایمان دانشگاه شده بود. هر لحظه حس میکردیم بین ما و معشوق فاصله ای نیست.

در ادامه سید عباس موسوی ریاست توانبخشی جانبازان نخاعی ثارالله در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات، ضمن تبریک روز جانباز به این قهرمانان ملی کشور گفت: این مرکز از سال 1361 افتخار میزبانی تعدادی از جانبازان قطع نخاع هشت سال دفاع مقدس را دارد؛ از عموم مردم درخواست می‌کنیم به دیدار این بزرگمردان بیایند چرا که ما مدیون این عزیزانی هستیم که نگذاشتن یک وجب از خاک ما بدست دشمن بیفتد. در این مرکز جشنواره های مختلف به همراه مسابقات ورزشی، همچنین نمایشگاه‌های عکس از آثار دفاع مقدس در مناسبتهای مختلف بر پا میشود.

وی ادامه داد: همه ما در این مرکز در مسیر ولایت و خدمت به جانبازانی که نقش ماندگار در دل و ذهن ملت بر جا گذاشتن  گام بر میداریم و امیدواریم سر بلند از این وظیفه خطیردر بیایم.

امروز،روز جانباز به واپسین ساعات خود میرسد. ایمان داریم قدردانشان هستیم . همین لحظه برای تن خسته، روح فرسوده و روزگار پرفشاری که می‌گذرانند عافیت، سلامت و طلب خیر می‌کنیم.

خبرنگار: یاسمن رودباری

برچسب‌ها