کد خبر 162730
۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

با وجود معرفی 7 گزینه داخلی از سوی فدراسیون فوتبال؛

امیر قلعه‌نویی 99 درصد سرمربی جدید تیم ملی

امیر قلعه‌نویی 99 درصد سرمربی جدید تیم ملی

با وجود اعلام 7 گزینه ایرانی برای هدایت تیم ملی از سوی فدراسیون فوتبال ولی فقط یک گزینه شانس نشستن روی نیمکت این تیم را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات، فدراسیون فوتبال این روزها در گیرودار انتخاب سرمربی جدید تیم ملی است و در این راستا از 7 گزینه داخلی و 3 گزینه خارجی برنامه خواسته است و قرار است به زودی از میان این گزینه ها انتخاب نهایی خودش را انجام داده و جانشین کی‌روش را برای مسابقات جام ملت‌های آسیا معرفی کند.

از میان مربیان ایرانی ابتدا 5 گزینه یعنی امیر قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی، جواد نکونام، مهدی تارتار و حسین فرکی معرفی شدند و بعد از مدتی دو گزینه به نام‌های ساکت الهامی و حمید مطهری هم به این جمع اضافه شدند. در این میان امیرمهدی علوی، مسئول روابط عمومی فدراسیون فوتبال از سه گزینه خارجی یعنی پاکو خمز و ژوزه مورایس، سرمربیان تراکتور و سپاهان و همچنین فلیکس سانچز، سرمربی اسپانیایی سابق تیم ملی قطر هم نام برده شد و بدین ترتیب پروژه جذب هروه رنار منتفی به نظر می‌رسد.

طی اخباری که به دست ما رسیده است، فدراسیون فوتبال با وجود نام بردن از اسامی مختلف، گزینه ایرانی به جز امیر قلعه‌نویی ندارد و اگرچه مهدی تاج به جذب سرمربی خارجی اصرار دارد ولی با توجه به مشکلات مالی فدراسیون فوتبال و افزایش بی رویه قیمت ارز، این موضوع مخالفین جدی دارد و از همین رو باید دید در نهایت رئیس فدراسیون فوتبال موفق به جلب رضایت برای جذب سرمربی خارجی خواهد شد یا نه.

از سوی دیگر فرصت کم باقی مانده تا جام ملت‌ها باعث شده مشکلاتی در خصوص جذب سرمربی خارجی نا آشنا به فوتبال ایران ایجاد شود و بعید است فلیسک سانچز اسپانیایی که گزینه مورد علاقه تاج است راهی ایران شود.

بدین ترتیب با توجه به جمیع شرایط به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی نزدیک‌ترین گزینه به هدایت تیم ملی باشد و توافقاتی هم در این خصوص صورت گرفته و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد که برنامه های فدراسیون فوتبال دستخوش تغییر شود، سرمربی حال حاضر گل گهر به زودی به صورت رسمی از سوی فدارسیون فوتبال معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها