کد خبر 162720
۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

وزیر فرهنگ:

مهمترین ویژگی جشنواره های فجر امسال مردمی بودن آن است

مهمترین ویژگی جشنواره های فجر امسال مردمی بودن آن است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم ترین ویژگی جشنواره های امسال مردمی بودن آن بود، جشنواره های فجر مردمی‌ترین جشنواره های هنری در تمامی دنیا است و هیچ جای دنیا چنان عنوان پر افتخاری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، روز جمعه 5 اسفند ماه با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: اعیاد شعبانیه را تبریک می گویم. خوشحالم آخرین جشنواره فجر در سال جاری با حضور گرم هنرمندان تجسمی در حال برگزاری است. ما در سال جاری جشنواره های متعددی برگزار کردیم و آخرین جشنواره به نام هنرمندان بزرگ تجسمی در حال برگزاری است.

وی اشاره کرد: مهم ترین ویژگی جشنواره های امسال مردمی بودن آن بود. جشنواره های فجر مردمی‌ترین جشنواره های هنری در تمامی دنیا است و هیچ جای دنیا چنان عنوان پر افتخاری وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  افزود: جشنواره های امسال به وضوح نشان داد مردمی هستند و این حضور آنقدر قوی بود که همه را مجبور به تحسین کرد. سپاس اول خود را نثار مردم هنردوست کشور عزیزم میکنم که پشت آثار هنری ایستادند.

اسماعیلی گفت: سپاس دوم را نثار هنرمندان بزرگوار می‌کنم و از تک تک هنرمندان خاضعانه تقدیر می‌کنم که در این جشنواره ها به مطالبه مردم لبیک گفتند. چراغ جشنواره های امسال نسبت به سال قبل روشن تر بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این جشنواره ها عدالت فرهنگی به عینه دیده شد و تمام کشور را درگیر کرد و همه نقاط کشور توانستند به اندازه خود، هنرشان را ارائه کنند. حضور جوانان ویژگی چهارم جشنواره های امسال بود که حضوری قوی و امید آفرین داشتند و این امتیازی ویژه بود که جوانان عزیز در همه بخشها فراهم کردند. مجموعه جشنواره های امسال حضور نسل جدیدی از هنرمندان بخش های مختلف را فراهم کرد.

اسماعیلی ضمن تشکر از هنرمندان تجسمی گفت: این هنرمندان با حضوری ویژه از 31 استان شرکت کردند. این هجمه از شرکت بی سابقه بود و ما مدیون هنرمندان هنرهای تجسمی در رشته های مختلف هستیم. ما موظفیم در جشنواره های فجر گوهرهای ناشناخته را به مردم معرفی کنیم . حوزه هنرهای تجسمی فوق العاده است. اقتصاد فرهنگ و هنر از کلان برنامه های من است و روز به روز به آن نزدیکتر می‌شویم.

وی افزود: هنرمندان ما در همه جای دنیا در صدر می‌نشینند و این خصوصیت هنرمندان کشورمان است. هنرمندان تجسمی گنجینه های هنر هستند‌. یاد حبیب الله صادقی را گرامی می‌دارم. امیدواریم بتوانیم آنطور که شایسته این اثر است از آن تقدیر کنم. از بخش ویژه جهاد تبیین بسیار تشکر میکنم.

برچسب‌ها