کد خبر 162718
۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در تالار وحدت برگزار شد

اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در تالار وحدت برگزار شد

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، روز جمعه 5 اسفند ماه با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، روز جمعه 5 اسفند ماه باحضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، عباس میرهاشمی دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  گفت: ضمن تبریک اعیاد شعبانیه خدا را شاکرم که جشنواره فجر آخرین بخش‌های خود را طی می‌کند. یاد  استاد  حبیب الله صادقی و سیاهکار زاده گرامی باد. این جشنواره ادای دین به پیشکسوتان این حوزه است و پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی امسال سعی داشت خود را در قالب محتوا و گستره جغرافیایی رشد دهد . به همین دلیل سعی کردیم جشنواره قالبهای مختلفی داشته باشد.

وی ادامه داد: در طوبی زرین 8 رشته داشتیم که 8600 اثر مورد داوری قرار گرفت و برای همه آنان ارزش قایلیم. در مهمترین بخش تلاش شد همه استان‌ها در ارائه آثار خود در دامنه جشنواره قرار گیرند.

میرهاشمی ادامه داد:  جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال در همه استان‌ها برگزار شد و این ما را امیدوارم می‌کرد .ضمن ارایه آثار اساتید، از حوزه بین الملل در رشته کاریکاتور غافل نبودیم که در قالب یک کتاب آماده انتشار است. در بخش افق امید سعی شد به  جهاد تبیین پرداخته شود و در بخش آینه در آینه که در رشته عکس برگزار شد، سعی کردیم بتوانیم هنرمندان این حوزه را خوشحال کنیم.

سهرابی مدیرکل جشنواره در ادامه گفت: لازم میدانم اعیاد شعبانیه را تبریک بگویم. ساحت هنر از دیرباز بستر مستعدی برای تعالی افکار بوده و زبان هنر بلیغ ترین زبان برای بیان حقایق است. جشنواره هنرهای تجسمی فجر همیشه بستری برای بیان هنر بوده و بستری برای ارایه آثار هنری در نگارخانه ای به وسعت ایران اسلامی را میسر ساخته است. پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر کوشید زیرساختهای لازم برای تحقق عدالت فرهنگی را فراهم آورد و زمینه حضور 31 استان کشور و بهبود وضعیت اقتصادی هنرمندان را فراهم کند.

وی ادامه داد: برگزاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نشان از آگاهی هنرمندان این حوزه است.

از ارکان برگزاری جشنواره و رسانه های محترم  تشکر میکنم.

در اختتامیه این دوره از جشنواره برای نخستین بار «جایزه ویژه جهاد  تبیین» از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان برگزیده اهدا شد.

گفتنی است که نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیری سید عباس میرهاشمی از 7 تا 28 بهمن ماه در فرهنگستان هنر برپا بود و آئین اختتامیه این رخداد هنری روز جمعه 5 اسفند ماه جاری از ساعت 18:30 در تالار وحدت برگزار شد.

برچسب‌ها