کد خبر 162657
۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳

قاضی زاده هاشمی:

شهدای ما نماد مقاومت، ایستادگی و شجاعت هستند/ ضرورت سازماندهی مردم برای رفع مسایل عمده کشور

شهدای ما نماد مقاومت، ایستادگی و شجاعت هستند/ ضرورت سازماندهی مردم برای رفع مسایل عمده کشور

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهدا را نماد مقاومت، ایستادگی و شجاعت دانست و گفت: ما برای رفع مسایل عمده کشور نیازمند سازماندهی مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان گیلان که عصر امروز 4 اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: شهدای ما نماد مقاومت، ایستادگی و شجاعت هستند؛ در صحنه‌ای که بسیاری از افراد برای حفظ جان آن را ترک می‌کردند شهدا ایستادند و از کشور خود دفاع کردند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خانواده شهدا نقش زیادی در زنده نگهداشتن یاد شهدا دارند، ادامه داد: ظرفیت ها و توانایی هایی که قابلیت عرضه در کشور دارد را در این جلسات می‌توانیم شناسایی و به دولت معرفی کنیم تا از ظرفیت نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر استفاده شود.

وی افزود: فرزندان امام (ره) در مسیر خدا قدم برمی داشتند و امروز فرزندان شهدا و ایثارگران پیرو‌ راه پدران خود هستند. همانطور که در زمان دفاع مقدس نیروهای رسمی نمیتوانستند به تنهایی جنگ را کنترل کنند و نیروهای مردمی به جنگ کمک کردند، امروز نیز نیروهای رسمی به تنهایی نمی‌توانند مسایل عمده کشور را به نتیجه برسانند و حضور مردم به صورت سازماندهی شده در این زمینه نیاز است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امروز در حوزه اشتغال نمیتوانیم بر روی اشتغال رسمی فکر کنیم و تنها 8 هزار نفر از فرزندان شهید و جانباز بالای 70 درصد را رسمی کرده ایم که 25 هزار نفر دیگر نیز درخواست جذب دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بستری برای اینکه افراد مهارت شغلی پیدا کنند و به کار گرفته شوند نیاز است؛ در حوزه فرهنگ نیاز به یک جریان عمومی فرهنگی داریم و اگر شخصیت فرهنگی در شهر ما وجود دارد، باید آن‌ها را دور هم جمع کرد تا از طریق این افراد اقدامات فرهنگی را انجام داد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: دولت نگاه مردمی سازی و واگذاری امور در بخش های مختلف کشور را به مردم دارد تا از آن پشتیبانی و حمایت کند. جهت گیری کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان است و باید کاری کنیم ایثارگران توانمند شناسایی شوند و با ایجاد شغل به اقتصاد کشور کمک کنند.

وی افزود: 70 درصد از افرادی که برای اشتغال در سامانه ما ثبت نام کرده‌اند تحصیلات دانشگاهی داشته اند، امیدوارم با همکاری نخبگان و تشکل ها بتوانیم در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کارهای خوبی انجام دهیم و مردم احساس کنند که این جامعه به دنبال گره گشایی از کار آن‌ها است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: ما افراد برجسته ای داریم که گره گشا هستند و مشکلات مردم را حل می‌کنند. رزمندگان دیروزمان حافظ کشور در عرصه های مختلف هستند که نتوانسته ایم آن‌ها را معرفی کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امکانات گسترده ای در استان گیلان فراهم است، گفت: ظرفیت نخبگان در تصمیم گیری استان گیلان بسیار بالا است و خانواده ایثار و شهادت دلسوز ترین مشاوران هستند و برای این کشور تمام تلاش خود را می‌کنند.

برچسب‌ها