کد خبر 162642
۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

توافق حزب الله و هم پیمانان در باره شخص رئیس جمهوری

توافق حزب الله و هم پیمانان در باره شخص رئیس جمهوری

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه انتخاب رئیس جمهوری نیازمند نرمش و دوری از لجاجت است، گفت: حزب الله، جنبش امل و هم پیمانان آن ها به یک توافق معقول درباره شخص رئیس جمهوری رسیده اند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ «شیخ نعیم قاسم» روز پنجشنبه در گفت و گو با روزنامه «الاخبار» افزود: حزب الله، جنبش امل و هم پیمانان آن ها به یک توافق معقول درباره شخص رئیس جمهوری رسیده اند و از دیگران نیز می خواهیم برای رسیدن سریع تربه نتیجه، این موضوع را بررسی کنند.
وی اضافه کرد: درست است که حزب الله گزینه اعلام شده ای را برای ریاست جمهوری ندارد ولی به همه طرف ها اعلام می کنیم که گزینه ها را با یکدیگر بررسی کرده تا بتوان به یک نتیجه مشترک رسید و راه حلی را پیدا کرد.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: گزینه های حزب الله از گزینه های همه طرف ها واضح تر و آشکارتر است و این گزینه ها را منطقی می داند بنابراین می توان با آن ها، به موضوع انتخاب رئیس جمهوری پایان داد.
وی با بیان اینکه حزب الله خواستار غلبه زبان گفت و گو میان همه گروه ها است،گفت: از همه نوع شیوه گفت و گو حمایت می کنیم.
«شیخ نعیم قاسم» افزود: مهم برای ما در موضوع انتخاب رئیس جمهوری، داشتن تجربه سیاسی، قدرت گفت و گو با همه و برقراری ارتباط با کشورهای عربی است و اینکه این روابط چالشی برای هیچ طرف ایجاد نکند، بسیار مایل هستیم با همه از جمله جریان ملی آزاد به تفاهم برسیم.

روابط با جریان ملی آزاد
شیخ نعیم قاسم درباره روابط حزب الله با جریان ملی آزاد نیز گفت: تفاهم میان حزب الله و جریان ملی آزاد با یک بحران روبه رو است و این موضوع برکسی پوشیده نیست.
وی اضافه کرد: دوطرف باید درباره آینده این روابط گفت وگو کنند اما اکنون تفاهم برسر آینده این روابط وابسته و در انتظار انتخاب ریاست جمهوری است.

تهدیدهای دبیرکل حزب الله نیازمند تفسیر نیست
وی در پاسخ به سوالی درباره تفسیر تهدیدات اخیر دبیرکل حزب الله اظهار داشت: آنچه «سید حسن نصرالله» گفت، بسیار واضح است و نیاز به تفسیر ندارد بنابراین هرکسی از این سخنرانی هر پیامی را که می خواهد می تواند بگیرد.

اقبال کشورهای عربی و اسلامی به سوریه
معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما همواره خواستار و تشویق کننده بازگشت کامل روابط با سوریه بدون هیچ ملاحظه ای بوده ایم ولی مسئولان لبنانی در هر اقدامی، همواره تحت فشارهای روزانه آمریکایی ها بودند.
وی ادامه داد: پس از زمین لرزه ویرانگر، با اوضاعی رو به رو شدیم که هیچ کسی غیر از جنایتکاران در مقابل آن نمی ایستد. هرچند که برخی ها اوضاع کنونی سوریه را فرصتی برای از سرگیری روابط با این کشور از دروازه کمک های انسانی و ارتقای آن در آینده می دانند، بویژه اینکه طرح سرنگونی سوریه شکست خورده است.

روابط با سوریه به سود کشورهای عربی است
شیخ نعیم قاسم اضافه کرد: برقراری روابط سیاسی و اقتصادی با سوریه به سود کشورهای عربی و بویژه لبنان است و این کشور همواره از روابط با سوریه به عنوان تنها مسیر ارتباط زمینی کشور با جهان عرب سود برده است.
وی اظهار داشت: اردن نیز که در بحران ها و مشکلات خود غرق است ، می تواند با برقراری روابط با دمشق، از مشکلات خود نجات یابد.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: ترکیه نیز تا پیش از بحران زلزله به خاطر انگیزه های داخلی، سیاسی و اقتصادی در حال مذاکره برای از سرگیری روابط با سوریه بود. ارتباط با دمشق یک نیاز ضروری برای همه است، شمشیر تحریم های آمریکا کند شده و به یک دشمنی روزانه تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: سوریه مرحله سقوط را پشت سرگذاشته و اکنون با کمک محور مقاومت پایداری می کند و آینده متعلق به این محور است.

کابینه کنونی رژیم صهیونیستی بهترین کابینه برای فروپاشی این رژیم است
معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این بهترین حکومت برای فروپاشی رژیم صهیونیستی است زیرا مجموعه ای از نیروهای راست افراطی است که با تفاوت یک رای، در کنست تشکیل شده و با جنگ اختیارات، دست و پنجه نرم می کند.
شیخ نعیم قاسم افزود: در مقابل این کابینه، مردمی عصبانی قرار دارند که حداقل نیمی از نمایندگان پارلمان، نماینده آنان هستند.
وی اضافه کرد: اسرائیل اشغالگر که امروز با بحران های سیاسی، فرهنگی و اخلاقی رو به رو است در مقابل ملتی قرار دارد که آماده جانفشانی هستند.
این مقام حزب الله گفت: حزب الله از پیش از این بحران ها در اسرائیل معتقد بود که این رژیم موقت است و سرنگون خواهد شد و نظریه «خانه عنکبوت» که در سال 2000 توسط سید حسن نصرالله مطرح شد، روز به روز بیشتر نمایان می شود و این تارهای عنکبوت به زودی از اطراف فلسطین از بین می رود.

برچسب‌ها