کد خبر 162637
۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

در گفتگوی «حیات» با مدیر گروه قرآن و معارف رادیو عربی تهران مطرح شد؛

مسابقات بین المللی قرآن کریم تخصصی تر از سال های گذشته برگزار شد/ حضور خانواده ها در مسابقات کمرنگ بود

 مسابقات بین المللی قرآن کریم تخصصی تر از سال های گذشته برگزار شد/ حضور خانواده ها در مسابقات کمرنگ بود

مدیر گروه قرآن و معارف رادیو عربی تهران گفت: سالیان گذشته کلیه کسانی که ثبت نام می‌کردند و یا از کشورهای دیگر دعوت می‌شدند با یک آزمون بسیار ساده می آمدند ولی امسال اکثر حفاظ و قاریان برنامه های قوی ارائه دادند.

حیدر جاودان مدیر گروه قرآن و معارف رادیو عربی تهران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با اشاره به برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران گفت: خدا را شکر به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و به برکت روح پر فتوح امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران این مجالس همیشه هست و روز به روز بهتر می‌شود. امسال هم در این مسابقات بین المللی دوستان مرکز امور قرآنی اوقاف برای آماده سازی مسابقات زحمات بسیار زیادی کشیدند.

وی افزود: از ماه ها قبل برای این کار برنامه ریزی صورت گرفت  و کارهای جدیدی را از آن ها مشاهده کردیم به طور مثال همین که مسابقات مقدماتی را برگزار کردند این مورد بسیار در صحنه مسابقات تاثیر گذار بود ؛ ما شاهد تلاوت های قوی و حفظ قوی نیز بودیم.

جاودان گفت: سالیان گذشته کلیه کسانی که ثبت نام می‌کردند و یا از کشورهای دیگر دعوت می‌شدند با یک آزمون بسیار ساده می آمدند و در صحنه مسابقات شرکت می کردند، بعضا تلاوت ها و حفظ ها ضعیف بود ولی امسال این اتفاق نیفتاد و اکثر حفاظ و قاریان برنامه های قوی ارائه دادند که این جای تقدیر و تشکر دارد از دوستان و زحمت کشانی که در این مسئله کار کردند.

مدیر گروه قرآن و معارف رادیو عربی تهران با بیان استقبال تماشاگران در مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: در سال های گذشته بیشتر خانواده ها به همراه کودکانشان برای تماشای مسابقات قرآن حضور داشتند ولی طی سه سال اخیر بعد از شیوع ویروس کرونا حضور خانواده ها کمرنگ شد.

وی افزود: البته برای استقبال مردم مواردی نیاز است تا خانواده ها مشوق شوند و برای اینگونه مجالس و محافل قرآنی حضور پیدا کنند، به طور مثال سالیان گذشته که نمایشگاه قرآن در کنار مسابقات بین المللی قرآن برگزار می‌شد یا کارهایی فرهنگی برای نوجوانان که در حاشیه مسابقات می‌گذاشتند باعث حضور بیشتر خانواده ها شده بود.

مدیر گروه قرآن و معارف رادیو عربی تهران در پایان گفت: امسال مقداری این موارد کمرنگ بود و کمتر شاهد خانواده ها همراه با فرزندانشان بودیم، امیدوارم مسئولین اجرا کننده این مسابقات به این مسئله نیز توجه کنند و بیشتر از سابق بتوانیم شاهد حضور خانواده ها  با بچه ها باشیم.

برچسب‌ها