کد خبر 162555
۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

حداقل حقوق شاغلان دولتی برای سال آینده 7 میلیون و 920 هزار تومان

حداقل حقوق شاغلان دولتی برای سال آینده 7 میلیون و 920 هزار تومان

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق همه حقوق‌ها در سال آینده برای افراد شاغل 20 درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق همه حقوق‌ها در سال آینده برای افراد شاغل 20 درصد افزایش پیدا می‌کند، اما برای کسانی که در سال 1402 استخدام می‌شوند حداقل حقوق هفت میلیون تومان است پس برای افراد تازه استخدام شده حقوق هفت میلیونی وجود دارد معافیت مالیاتی هم هفت میلیون تومان تعیین شد، اما حقوق شاغلان از هفت میلیون و 920 هزار تومان کمتر نخواهد شد.

 

شمس‌الدین حسینی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه در نشست خبری به تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 پرداخت.

 

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 با بیان این‌که سقف بودجه به میزان 30 هزار میلیارد تومان یعنی کمتر از دو درصد افزایش داشته است گفت که در گزارش تلفیق موضوعی مبنی بر اختصاص سهمیه 15 لیتری بنزین به خانوار‌های فاقد خودرو نیامده است؛ چون این پیشنهاد نتوانسته بود دو سوم رای از اعضای تلفیق را کسب کند.

وی توضیح داد: کمیسیون تلفیق طی 50 جلسه به بررسی کلیات و جزییات لایحه بودجه سال 1402 پرداخت که 13 جلسه برای کلیات و 37 جلسه برای جزییات بود؛ لذا کم‌کاری در بررسی بودجه صورت نگرفته است. 4600 نفر - ساعت در جلسات رسمی تلفیق وقت صرف کردند؛ لذا تا اینجا جلسات تلفیق با سال گذشته برابری می‌کند. تفاوت تلفیق امسال بر این بود که ما موضوعات را قبل از رسیدگی و بررسی پیشنهادات، با بررسی آغاز می‌کردیم؛ بدان معنا که مثلا در تبصره‌های 1، 12، 14، 16 و 18 کارگروهی مرکب از اعضا و هیات رئیسه تلفیق، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و حتی نمایندگان دولت آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و جمع‌بندی ارائه می‌کردند.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 اضافه کرد: همچنین بودجه سال 1402 از لوایح خاصی بود که باید براساس دو برنامه توسعه تنظیم می‌شد؛ شش ماه اول بودجه براساس برنامه ششم و شش ماه دوم براساس برنامه هفتم بود؛ لذا ما باید ملاحظات مربوط به برنامه هفتم را هم در نظر می‌گرفتیم.

برچسب‌ها