کد خبر 162549
۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

در گفتگوی «حیات» با حافظ بین المللی کشورمان مطرح شد؛

در طی 2 سال حافظ کل قرآن شدم/ مشوق اصلی ام پدر و مادرم بودند

در طی 2 سال حافظ کل قرآن شدم/ مشوق اصلی ام پدر و مادرم بودند

حافظ بین المللی کشورمان  گفت: در طی 2 سال توانستم کل قرآن را حفظ کنم، اکنون نزدیک به ده سال است که حافظ کل قرآن کریم هستم.

سینا طباخی حافظ بین المللی کشورمان و نفر اول سی و نهمین دور از مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: در 7 سالگی افتخار داشتم که در محضر قرآن کریم باشم، از سن 9 سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و در طی 2 سال توانستم کل قرآن را حفظ کنم، اکنون نزدیک به ده سال است که حافظ کل قرآن کریم هستم و در مسابقات مختلف چه در عرصه های کشوری و در عرصه های بین المللی حائز رتبه شده ام.

وی افزود: قبل از اینکه به حفظ قرآن کریم بپردازم قاری بودم چون می خواستم به صورت تخصصی وارد کلاس قرآن شوم، کلاس روخوانی ثبت نام کردم و یک ترم بعد از همان کلاس روخوانی به کلاس حفظ قرآن کریم رفتم و در آنجا استعدادم کشف شد. توانستم در طی دو سال کل قرآن را حفظ کنم. مشوق اصلی ام پدر و مادرم بودند خصوصا مادرم که در این زمینه خیلی برایم زحمت کشید.

حافظ بین المللی کشورمان با اشاره به اینکه موفقیت خود را مدیون مادرش است؛ ادامه داد: مادرم به صورت تخصصی فعالیتی ندارند ولی تمام زحمات مرور، حفظ و تحویل گرفتن تکالیفم  از سنین بچگی ام تا اکنون را ایشان کشیده اند، چون تمریناتم بسیار سنگین بود به روزی حدود 8  تا 10جزء قرآن نیز می رسید، به خاطر همین تحویل گرفتن این تکالیف بسیار سخت است و دوست دارم چنانچه صاحب مقامی شدم رتبه ام را به مادرم تقدیم کنم.

طباخی گفت: خیلی اصرار داشتم در مسابقاتی که شرکت می کنم یک همراه داشته باشم که آن فرد در واقع هم رفیق و هم رقیبم است، محمد لائینی در این راه بسیار من را همراهی و کمک کرد. او حافظ کل قرآن نیز است، در مسابقات در خیلی از مواقع با هم رقیب نیز بودیم، او از حافظان بین المللی ست و هم در ایام مسابقات و هم حدود یک ماه قبل از مسابقات هر شب جلسه پرسش و پاسخ داشتیم و با هم تمرین می کردیم؛ خلاصه اینکه در این ایام بسیار به من کمک کرد.

حافظ بین المللی کشورمان ادامه داد: سال گذشته مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود خصوصا در رشته حفظ کل قرآن کریم که شرکت کنندگان خارجی انصافا تلاوت های فاخر و بسیار خوبی داشتند.

گفتنی است سینا طباخی حافظ بین المللی کشورمان تا کنون دو بار در مسابقات بین المللی قرآن کریم حائز رتبه برتر شده است، یک بار در سال 1400 در کشور کرواسی و دیگری نیز در سال 1401 در رشته حفظ کل قرآن کریم مقام اول را کسب کرد.

 

برچسب‌ها