کد خبر 162395
۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

نماینده مردم آستارا در گفتگو با «حیات» تاکید کرد؛

نقش حداقلی انبساطی یا انقباضی بودن جهت‌گیری بودجه 1402، در کنترل تورم

 نقش حداقلی انبساطی یا انقباضی بودن جهت‌گیری بودجه 1402، در کنترل تورم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: درست است که انبساطی یا انقباضی بودن جهت‌گیری بودجه در ایجاد یا کنترل تورم نقش دارد، اما اقتصاد ما را تغییر نخواهد داد و ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که با این بودجه‌ها می‌توانیم چشم انتظار کشوی توسعه یافته باشیم.

«غلامرضا مرحبا»، نماینده آستارا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، گفت: با توجه به بودجه سال 1402 اتفاقی در اقتصاد کشور نخواهد افتاد، اگر بودجه تصویب شده در حوزه اقتصاد همین وضعیت فعلی را برای کشور و مردم حفظ کند جای بسی شکر خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به تورم بالای موجود و بی‌ثباتی اقتصادی در کشور، تصریح کرد: با روند سریعی که پول ملی ما در مسیر بی‌ارزش شدن در پیش گرفته است، همانطور که در ادوار گذشته اتفاق افتاد، در این دوره نیز، در کوتاه زمانی افزایش قیمت خنثی خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: ما نیازمند یک  سیاست استراتژیک و راهبردی برای حل مشکلات کشور هستیم، در حالیکه این بودجه‌های سنواتی برای اداره روزمره کشور کافی است و نیاز است حقوق‌ها پرداخت شده، کارهای عمرانی انجام شود و زارت خانه‌ها و سازمان‌ها تنخواه لازم را داشته باشند.

این نماینده مجلس افزود: درست است که انبساطی یا انقباضی بودن جهت‌گیری بودجه در ایجاد یا کنترل تورم نقش دارد، اما اقتصاد ما را تغییر نخواهد داد و ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که با این بودجه‌ها می‌توانیم چشم انتظار کشوی توسعه یافته باشیم و یا حتی به مرز توسعه یافتگی برسیم. بنابراین با توجه به برنامه پنج ساله ای که داریم و موضوعاتی مانند این می توان به اقتصاد کشور کمک کرد.

مرحبا در پایان با عنوان این که در کنار داشتن این بودجه‌ها برای اداره کشور، باید به فکر یک راهبرد بلند مدت برای اصلاح اقتصادی کشورمان باشیم تا بتوانیم شاخص‌هایی را که یک اقتصاد پیشرفته دارد در کشور داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات معیشتی مردم را رفع کنیم.

گفتگو: معصومه غفاری

برچسب‌ها