کد خبر 162335
۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با «حیات» تصریح کرد؛

کم‌کاری مجلس در نظارت بر فروش خودرو در بورس کالا/ واردات خودرو عامل ایجاد تعادل در بازار خودرو خواهد بود

کم‌کاری مجلس در نظارت بر فروش خودرو در بورس کالا/ واردات خودرو عامل ایجاد تعادل در بازار خودرو خواهد بود

بیگی با بیان این مطلب که نباید با خودرو مانند یک کالای آنتیک برخورد شود و به صورت مزایده‌ای به فروش برود، تصریح کرد: فروش مزایده‌ای خودرو در بورس کالا باعث ایجاد تورم بیشتر در این حوزه می‌شود. 

«علیرضا بیگی» نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، گفت: از آنجایی که تولید خودرو در کشور انحصاری است، تنها تاثیری که عرضه خودرو در بورس می‌گذارد، این است که حضور دلال‌ها را در این حوزه محدود کند، اما از آنجایی که مردم حق انتخاب ندارند و این حوزه کاملا انحصاری است، این اقدام تنها دریافتی و بهره‌مندی شرکت‌های خودرو‌سازی را افزایش می‌دهد.

بیگی در ادامه با بیان این مطلب که نباید با خودرو مانند یک کالای آنتیک برخورد شود و به صورت مزایده‌ای به فروش برود، تصریح کرد: فروش مزایده‌ای خودرو در بورس کالا باعث ایجاد تورم بیشتر در این حوزه می‌شود. 

وی در ادامه افزود: با عرضه خودروهای مختلف در بورس و با حضور تمامی شرکت‌های خودرو‌ساز در بورس کالا، ایجاد رقابت شده و شرکت‌های خودروسازی برای تامین و جلب رضایت مشتری، محصول خود را با بهتربن و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهند داد تا نیازهای تمام اقشار تامین شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نیاز توجه به تولید با کیفیت و عرضه خودرو با قیمت معقول در بورس کالا، تصریح کرد: فروش خودرو در بورس کالا باعث ایجاد رقابت غلط و قیمت‌سازی نجومی و غیر‌واقعی برای خودرو شده است، چرا که نهایتا خودرو متعلق به کسی است که بیشترین مبلغ را پرداخت کرده و این به نفع کسی نخواهد بود.

بیگی با عنوان این مطلب که  وزیر صمت متعهد شده بود که موضوع قرعه‌کشی خودرو را خاتمه داده و با واردات خودرو ایجاد رقیب برای شرکت‌های خودرو‌سازی را میسر کند، تصریح کرد: وزیر صمت به این وعده خود عمل نکرد و در مجلس نیز نتوانست پاسخگوی علت خلف وعده خود باشد و مجلس نیز از این کم کاری وزیر چشم‌پوشی کرد که این کوتاهی مجلس در نظارت به رسیدگی به انجام وظیفه وزیر، ظلم به حقوق مردم است.

عضو کمیسیون شوراها در پایان گفت: متاسفانه مردم ناچارند با مبلغ ساختگی چند برابر بیشتر از قیمت واقعی خودرویی بی کیفیت را در بورس کالا خریداری کنند، و در این میان مجلس با کم کاری از امکان نظارتی خود بر روی قوه‌مجریه استفاده نمی‌کند که متاسفانه این کوتاهی مجلس را در نظارت بر عملکرد وزارت خانه‌ها، در تمام دولت‌ها شاهد بودیم.

برچسب‌ها