کد خبر 162331
۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

پشت پرده یک استعفای غیر منتظره؛ نکونام سودای تیم ملی در سر دارد؟

پشت پرده یک استعفای غیر منتظره؛ نکونام سودای تیم ملی در سر دارد؟

سرمربی تیم فولاد خوزستان شب گذشته و پس از صعود تیمش به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا از سمت خودش استعفا داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران بعد از جام جهانی و پایان همکاری با کی‌روش هنوز سرمربی جدید خودش را نشناخته است و در ماه‌های اخیر گمانه‌زنی‌ها و گزینه‌های مختلف برای جانشینی او مطرح شده است و در آخرین گمانه‌زنی‌ها نام امیر قلعه‌نویی و هروه رنار به عنوان دو گزینه نهایی فدراسیون فوتبال نامشان به میان آمده است. از آنجا که هروه رنار طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال عربستان است و به واسطه عملکرد خوبش در این تیم بعید است به این راحتی به او اجازه جدایی داده شود و از همین رو اینطور به نظر می‌رسد که کار قلعه‌نویی با فدراسیون فوتبال تمام شده است.

این اما همه ماجرا نیست چرا که قلعه‌نویی هم در بدنه فدراسیون فوتبال و هم در میان اصحاب رسانه مخالفین جدی دارد که از زمان مطرح شدنش به عنوان گزینه نیمکت تیم ملی برای ابراز مخالفت با انتخاب او دست به کار شده‌اند و فشارها به فدراسیون فوتبال برای عبور از این گزینه صورت گرفت تا هزینه این انتخاب برای مسئولان امر بالا برود.

روز گذشته پس از برتری فولاد خوزستان مقابل الفیصلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا و صعود فولاد به جمع 8 تیم پایانی رقابت‌ها، جواد نکونام در تصمیمی غیر منتظره از سمت خود استعفا داد و با وجود مخالفت باشگاه، گفته می‌شود وی همچنان به تصمیم خود اصرار دارد.

فولاد خوزستان در حال حاضر یکی از پرهزینه‌ترین تیم‌های فوتبال ایران است که هزینه زیادی برای جذب بازیکن متحمل شده ولی نتایج این تیم در لیگ برتر تناسبی با این هزینه‌ها ندارد و از همین رو از چند هفته قبل حتی بحث در مورد برکناری او مطرح شده بود ولی او پس از برتری تیمش در لیگ قهرمانان آسیا پیش دستی کرده و از سمتش کناره گیری کرد.

اگرچه اینطور به نظر می‌رسد این رفتار نکونام در واکنش به فشارهایی است که در این چند وقت متحمل شده است ولی از گوشه و کنار خبر می‌رسد این تصمیم بی ارتباط به ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی هم نیست و به نوعی نکونام که بی میل به حضور به جای کی‌روش نیست با این تصمیم خود سعی داشته به اصطلاح یک تیر و دو نشان بزند.

باید دید آیا مسئولان فدراسیون فوتبال هم تصمیمی برای تغییر جهت از سمت قلعه نویی به جواد نکونام را در سر دارند و پشت این استعفا هماهنگی وجود دارد یا این صرفاً تصمیم شخصی خود نکونام برای دادن گرا به مسئولان فدراسیون فوتبال است تا به جای قلعه نویی سراغ او بیایند.

نکونام پیش از این گزینه دستیاری کی‌روش هم بود ولی این درخواست را نپذیرفت و صحبت‌های تایید نشده‌ای می‌گوید او برای پذیرش این پیشنهاد خواستار مطمئن شدن از جانشینی کی‌روش پس از جام جهانی بود که فدراسیون نشین ها چنین زیر بار چنین موضوعی نرفتند.

 

برچسب‌ها