کد خبر 162286
۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

گوشتِ «قرمز»

گوشتِ «قرمز»

متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ در روزهایی که سبد خرید مردم هر روز کوچک‌تر می‌شود این افزایش قیمت، داد همه از مصرف کننده تا فروشنده را درآورده است. وقتی سرانه مصرف گوشت ایرانی‌ها 17 درصد از متوسط جهانی کمتر اعلام شده است چرا به جای کاهش قیمت با افزایش روبه‌ررو می‌شویم. وقتی هم پای گلایه‌های مردمی به میان می‌آید مسئولان از ریزش قیمت صحبت می‌کنند. اما در عمل آنچه که اتفاق می‌افتد حذف گوشت قرمز از سفره‌های مردم است.

بعد هم با توصیه‌های چند به‌اصطلاح کارشناس که مردم اقلام خوراکی مفیدتری را جایگزین گوشت کنند، اشکالی ندارد اگر گوشت مصرف نکنید و ما هم چند ماه است که گوشت نخریده‌ایم و غیره قضیه تمام می‌شود و آن چیزی که تمام‌نشدنی است تداوم افزایش قیمت است.

البته از چند روز پیش به صورت نامحسوس قیمت گوشت در برخی نقاط شهر گران شده بود اما وقتی به چند سوپر گوشت قرمز به نقاط مختلف تهران رفتیم به صورت محسوس این افزایش قیمت را مشاهده کردیم.

 

به درست شدن اوضاع خوش بین نیستیم

سوپر گوشتی در میدان جمهوری اسلامی یکی از این مناطق است که فروشنده در خصوص قیمت گوشت قرمز به «صبح نو» می‌گوید: «ران گوساله 268 هزار تومان، ران گوسفندی 370 هزار تومان، سردست 360 هزار تومان و چرخی مخلوط گوساله و گوسفند 298 هزار تومان است.

از دیروز تا الان قیمت‌ها خیلی زیاد شده و فردا بدتر از این. مردم دیگر توان خرید ندارند و وقتی به فروشگاه می‌آیند بعد از پرسیدن قیمت با ناراحتی و عصبانیت اینجا را ترک می‌کنند. این روزها به جای فروختن گوشت فقط درحال قیمت دادن و گوش‌دادن به درد دل‌های مردم هستیم، بماند که بعضی از خریداران هم غرهایشان را به ما می‌زنند و من فروشنده را علت این گرانی می‌دانند. درحالی‌که خود من هم مصرف‌کننده هستم، باید کسب درآمد کنم که اقلام دیگر را برای زندگی‌ام تهیه کنم.

اگر بگویم هر روز از فردا که قیمت‌ها اعلام می‌شود و باید از کشتارگاه گوشت بخریم، واهمه دارم دروغ نگفته‌ام و قسمت بد ماجرا این‌که به کاهش تورم هم خوش‌بین نیستیم.»

 

برچسب‌ها