کد خبر 162216
۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد؛

یکی از اولویت‌های بنیاد شهید اشتغال ایثارگران است

یکی از اولویت‌های بنیاد شهید اشتغال ایثارگران است

«محمدی» گفت: یکی از اولویت‌های ریاست بنیاد شهید موضوع اشتغال ایثارگران بوده و امروز در زمینه اشتغال و کارآفرینی نگاه به این است که به سمت اشتغال غیر دولتی و دانش بنیانی رویم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ «علیرضا محمدی» مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری خود که صبح امروز 1 اسفندماه برگزار شد اظهار کرد: امروز مسئله اشتغال یکی از اساسی‌ترین و مهم ترین مسائل کشور است. امسال سال تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شد و طبق بررسی ها در 28 سال اخیر بیش از 15 سال موضوع اقتصاد، اشتغال و تولید توسط رهبر انقلاب نام گذاری شده که نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ریاست بنیاد شهید موضوع اشتغال ایثارگران بوده و امروز در زمینه اشتغال و کارآفرینی نگاه به این است که به سمت اشتغال غیر دولتی و دانش بنیانی رویم.

محمدی بیان کرد: در زمینه اشتغال و کارآفرینی ایثارگری همه دستگاه ها باید نقش آفرینی کنند، چراکه این افراد روزی برای این ملت از جان خود گذشتند و باید برای آن‌ها گام های اساسی برداریم.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این صندوق در سال 94 توسط هیات دولت با 6 عضو اعضا هیات دولت شروع به کار کرد تا در زمینه مشاغل غیر دولتی ، توسعه و تقویت فرصت های شغلی ایثارگران گام بردارد.

وی افزود: امسال بر خلاف سال های گذشته منابع به استانداران هر استان داده شده تا در زمینه اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اقدامات خوبی را انجام دهند. 18 بانک عامل تسهیلات قرض الحسنه را پرداخت می‌کند.

محمدی بیان کرد: ما منابعی در صندوق توسعه ملی داریم که 15 درصد منابع ریالی صندوق برای ایثارگران است و 675 میلیارد تومان منابع به ایثارگران تخصیص داده شده است که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری دارد.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما در حوزه اشتغال قصد داریم زیر ساخت فناورانه را تقویت کنیم؛ سامانه‌ سجاکا را طراحی کرده ایم که ایثارگران برای دریافت تسهیلات می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و پیش بینی کرده ایم در اسفندماه رونمایی شود.

وی افزود: ما برای اینکه ترویج فرهنگ کار و تلاش را داشته باشیم، جشنواره کارآفرینی ایثارگران و نمایشگاه دستاوردهای ایثارگران را برای اولین بار برگزار خواهیم کرد که در آذرماه سال جاری دبیرخانه آن تشکیل شد که 44 غرفه را خواهیم داشت.

محمدی بیان کرد: 14 و 15 اسفند ماه جشنواره کارآفرینی ایثارگران برتر با حضور استان ها، کارآفرینان برتر و … برگزار می‌شود که اهداف پیش بینی شده برای جامعه ایثارگری را داشته باشیم.

رئیس کمیته علمی جشنواره کارآفرینی ایثارگران گفت: در این جشنواره ارائه نیازهای فناورانه را خواهیم داشت؛ سازمان و شرکت‌ها نیازهای خود را قرار است در این جشنواره ارائه دهند و نیازهای فناورانه از طریق کارآفرینان حل شود.

در ادامه محمدی در پاسخ به حیات، درباره میزان وام مشاغل خانگی افزود: 50 میلیون تومان سال گذشته و سال جاری 100 میلیون تومان وام مشاغل خانگی به ایثارگران داده شد و 6 هزار نفر را نیز برای شغل به وزارت کار معرفی کرده‌ایم.

برچسب‌ها