کد خبر 162155
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

در گفتگوی «حیات» با مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد؛

مشارکت بیش از 65 هزار هنرجو برای «طرح آموزش هنر برای همه»

مشارکت بیش از 65 هزار هنرجو برای «طرح آموزش هنر برای همه»

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از 65 هزار نفر در سراسر کشور در طرح آموزش هنر برای همه مشارکت کردند.

محمد حسین اسماعیلی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به «طرح آموزش هنر برای همه» در گفتگو با خبرنگار حیات گفت: این طرح در راستای سیاست های محرومیت زدایی دولت سیزدهم در جهت ایجاد عدالت اجتماعی و فرهنگی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک سال پیش شروع شده و امسال در دهه فجر شاهد این بودیم که در سالگرد افتتاح و اجرای این طرح استقبال خیلی خوب و گسترده ای صورت گرفت، به این شکل که بیش از 65 هزار نفر در سراسر کشور که در مناطق محروم، کم برخوردار و مرزی در این طرح مشارکت کردند.

وی افزود: این طرح هم اکنون در بیش از سی‌صد نقطه شهری، روستایی و عشایری کم برخوردار در حال اجرا است که حدود صد رشته هنری به صورت رایگان به علاقه مندانی که تا به امروز از آموزش های هنری محروم بودند آموزش داده می شود. در این طرح سعی شده که رشته هایی آموزش داده شود که کاربردی باشد و بتواند در حقیقت منجر به تولید و کارآفرینی در آینده شوند.

اسماعیلی گفت: امیدواریم که با اجرای این طرح در سال های آتی بتوانیم دوره های تکمیلی و پیشرفته ای را برگزار کنیم و افراد را برای کسب مهارت های تولید و تقویت کسب و کارهای فرهنگی و هنری توانمند کنیم.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این طرح توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته و با هماهنگی و همکاری تعدادی از دستگاه ها و نهاد های مربوطه از جمله وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، وزارت میراث فرهنگی، ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بسیاری از نهاد ها و ارگان ها برای اینکه این طرح اجرا شود ما را همراهی کردند.

اسماعیلی با اشاره به اعطای مدرک این دوره ها اظهار کرد: کسانی که این دوره ها را می گذرانند در پایان کلاس ها  گواهینامه های مهارتی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برایشان صادر و در اختیارشان قرار داده  می شود.

برچسب‌ها