کد خبر 162108
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

سردار محمدیان در حاشیه مرحله هفتم طرح کاشف پلیس آگاهی؛

انهدام 51 باند سرقت/ 240 سارق دستگیر شدند

انهدام 51 باند سرقت/ 240 سارق دستگیر شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در مرحله هفتم طرح کاشف پلیس آگاهی تهران بزرگ 51 باند منهدم و در این ارتباط بیش از 240 نفر دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه مرحله هفتم طرح کاشف پلیس آگاهی تهران بزرگ که ظهر امروز 30 بهمن ماه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ماموریت های اصلی ما بر بحث سرقت است و بر اساس تدابیر فرمانده فراجا، همکاران پلیس آگاهی تهران بزرگ همزمان با سایر نقاط کشور عملیات خود را آغاز کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در این مرحله 51 باند منهدم و در این ارتباط بیش از 240 نفر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از  گوشی های تلفن همراه از کشور خارج می‌شود و بخش دیگری توسط مالخران اوراق می‌شود، کفت: طلاها و اموال سرقتی بلافاصله ذوب و تغییر شکل پیدا می‌کند. اگر مالخر نباشد، چرخه سرقت حذف می‌شود.

سردار محمدیان بیان کرد: 80 درصد افراد دستگیر شده سابقه سرقت دارند و در قانون برای این افراد قرار اولیه سنگین تری پیش بینی شده، همچنین با دستگاه قاضی هماهنگ شده که رسیدگی به پرونده آن‌ها با سرعت بیشتری باشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس آگاهی اقدام به طراحی سامانه ای برای اموال مکشوفه کرده گفت: تصاویر اجناس به زودی در سایت نمایش داده می‌شود و مال باختگان باید اسنادی در این زمینه ارائه دهند.

برچسب‌ها