کد خبر 162084
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

تمایل بیشتر فدراسیون به جذب رنار/ قلعه‌نویی گزینه دوم است

تمایل بیشتر فدراسیون به جذب رنار/ قلعه‌نویی گزینه دوم است

فدراسیون فوتبال به جذب سرمربی فرانسوی تیم ملی عربستان تمایل بیشتری نسبت به سایر گزینه های نیمکت تیم ملی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران بعد از پایان جام جهانی قطر در شرایط بلاتلکیف قرار دارد و پس از پایان قرارداد کی‌روش و جدایی او از نیمکت این تیم هنوز گزینه اصلی و نهایی فدراسیون فوتبال برای جانشینی او در جام ملت‌های آسیا که تا چند ماه دیگر شاهد برگزاری آن خواهیم بود، مشخص نیست.

در این میان اسامی مختلفی برای تیم ملی در چند وقت اخیر مطرح شد که بین آنها گزینه‌های داخلی و خارجی وجود داشتند و پس از گذشت مدتی و برگزاری جلسه هیات رئیسه فدارسیون فوتبال گزینه‌هایی مثل دایی و نکونام از فهرست فدراسیون کنار رفته و تنها یک نام ایرانی برای مذاکرات نهایی باقی ماند که آن امیر قلعه‌نویی، سرمربی گل گهر سیرجان است که نامش این روزها زیاد مطرح می‌شود.

در سمت مقابل اما تعدادی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از جمله خود مهدی تاج همچنان اولویتشان گزینه مطرح خارجی و به طور خاص، هروه رنار، سرمربی فرانسوی تیم ملی عربستان است که نمایش درخشانی در جام جهانی داشت.

این دو گزینه در شرایطی به عنوان گزینه‌های نهایی فدراسیون برای تیم ملی مطرح شدند که پیگیری‌های انجام شده نشان می‌دهد برخلاف برخی اخبار، تمایل فدراسیون به جذب رنار بیشتر است و قلعه‌نویی گزینه دوم آنها برای مذاکره خواهد بود.

از آنجایی که رنار در حال حاضر طرف قرارداد فدراسیون فوتبال عربستان است، جذب او کار دشواری است و با وجود اینکه خود این سرمربی هم درخواست قطع همکاری با عربستانی‌ها را مطرح کرده است ولی بعید است فدراسیون فوتبال این کشور به این راحتی سرمربی موفق خودشان را از دست بدهند. اگرچه فدراسیون روی جذب این گزینه اصرار دارد و در تلاش است تا موانع پیش رو برای به خدمت گرفتن رنار را از پیش رو بردارد بازهم مشخص نیست این تلاش‌ها به نتیجه برسد یا نه.

در این میان اگرچه صحبت‌های ابتدایی با امیر قلعه‌نویی انجام شده است ولی او گزینه دوم فدراسیون خواهد بود و منتظر تعیین تکلیف مذاکره با رنار هستند و در صورتی که جدب او میسر نشد آنگاه سراغ قلعه‌نویی خواهند رفت تا این سرمربی با تجربه را برای بار دوم روی نیمکت تیم ملی بنشانند.

بدین ترتیب گزینه اصلی و اول فدراسیون برای هدایت تیم ملی رنار و قلعه‌نوی گزینه دوم است و از طرفی پروژه جذب رنار هم دشوارتر از به خدمت گرفتن قلعه‌نویی خواهد بود و باید دید در نهایت چه سرنوشتی انتظار نیمکت تیم ملی را می‌کشد.

برچسب‌ها