کد خبر 162074
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

یک شهید، یک درس؛

انقلابی شدن سخت نیست، اما انقلابی ماندن مشکل است

انقلابی شدن سخت نیست، اما انقلابی ماندن مشکل است

در بخشی از وصیتنامه شهید تیرافکن آمده است: این را باید خوب توجه داشته باشیم که انقلابی شدن سخت نیست، اما انقلابی ماندن مشکل است. حزب اللهی شدن سخت نیست، اما انقلابی ماندن سخت است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید غلامرضا تیرافکن، نهم خرداد 1341، در شهرستان زابل متولد شد. وی تا پایان دوره متوسطه در رشته بازرگانی درس خواند و دیپلم گرفت. سال 1361 ازدواج کرد و حاصل ازدواجش دو پسر و یک دختر بود. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. چهارم خرداد 1367، در خرمشهر به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال 1376 پس از تفحص، در بهشت مصطفی زادگاهش به خاک سپرده شد.

در بخشی از وصیتنامه شهید تیرافکن آمده است:

«امت شهیدپرور ایران حالا که اجانب و ابرقدرت ها به این نتیجه رسیده اند که در مقابل این انقلاب که احیاء دین خدا است، بایستند و تمام کوشش و توان خود را به کار بسته و از این به بعد هم به کار خواهند بست، وظیفه ما این است که کمر همت ببندیم و مشکلات و سختی ها و فشارها ما را از انقلابی بودن و در خط اصیل اسلام حرکت کردن باز ندارد. این را باید خوب توجه داشته باشیم که انقلابی شدن سخت نیست، اما انقلابی ماندن مشکل است. حزب اللهی شدن سخت نیست، اما انقلابی ماندن سخت است. خیلی ها بودند که شور انقلابی و حزب اللهی زیاد داشتند، اما با یک فشار و سختی ضد انقلاب و از دین به در شدند که تاریخ نمونه های زیادی را ثبت نموده است.» 

برچسب‌ها