کد خبر 162045
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

ترتیل‌خوانی بانوان برای اولین بار در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

ترتیل‌خوانی بانوان برای اولین بار در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

افتتاحیه سی‌و‌نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور جمعی از مسئولین در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد‌.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همراه بود که این مراسم با سخنرانی قالیباف پایان یافت.

 

مراسم افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی با حضور محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، مقامات لشکری و کشوری و نماینده کشور‌های اسلامی برگزار شد.

 

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان میزبان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با ذکر فرازی از مرحوم کلینی در اصول کافی گفت: بعد از نفوذ فلسفه یونانی جهل در مقابل علم مطرح شد. این درحالی است که جهل در مقابل عقل است. کسی که رفتارش مبتنی بر اصول فقه باشد، عقلش کامل است؛ درحالی که جاهل رفتارش مبتنی‌بر فرمان خدا نیست. 

 

حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار یک کتاب یک امت آغاز شد. در مرحله مقدماتی حدود 150 شرکت‌کننده از 80 کشور در رشته‌های حفظ کل، ترتیل و قرائت حضور داشتند. امسال برای اولین‌بار ترتیل بانوان را در مسابقات بین‌المللی قران کریم داریم. 

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ویژگی متمایز این دوره از مسابقات پوشش مکتوب مراسمات در فضای مجازی است، افزود: اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی ما را در بهتر برگزار کردن مراسم یاری کردند. 

 

وی در پایان از متسابقین، داورین و کسانی که در برگزاری مسابقات قرآنی همراه بودند، تشکر کرد.

برچسب‌ها