کد خبر 161935
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

قاضی زاده هاشمی در نماز جمعه مشهد:

شنبه تاریخی در 22 بهمن شکل گرفت/ خاموش کردن فتنه دشمن با حضور مردم

شنبه تاریخی در 22 بهمن شکل گرفت/ خاموش کردن فتنه دشمن با حضور مردم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شنبه تاریخی در 22 بهمن شکل گرفت، گفت: مردم با حضور خود در این راهپیمایی تاریخی فتنه دشمن را خاموش کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز 28 بهمن ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه مشهد اظهار کرد: مردم در 22 بهمن امسال با حضور پرشور و چندین برابری خود این پیام را مخابره کردند که حافظ انقلاب و نظام هستند. این حضور پرشور در تمامی نقاط کشور به ویژه مراکز استان‌های برادران اهل سنت ما به خوبی مشاهده شد.

وی ادامه داد: مردم مراکز استان های اهل سنت ما عمق بصیرت خود را در همراهی با نظام در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند.

معاون رئیس جمهور رشد و تعالی زنان را یکی از ثمرات مهم انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت:  شاخص‌های صندوق توسعه جمعیت سازمان ملل این موضوع را تایید می کند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره)، خدا را به بطن زندگی جامعه جهانی وارد کرد و توانست تفکر و سبک زندگی جدیدی را به جهان مادی معرفی نماید.

وی ادامه داد: جهان مادی به 2 بخش سرمایه دار و کمونیسم تقسیم شده بود که هر دو آن‌ها بر موضوع عدم وجود  خدا و آخرت تاکید داشتند و به دنبال القاء این بودند که هرچه هست در همین عالم است، اما تفکرات دینی انقلاب اسلامی باعث شد تا همه به خدا مبتلا شوند و اطلاعات زیادی در خصوص به دست بیاورند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دنیا فرصت خوبی برای آخرت است، فرزندان شهید امام کاری کردند که مورد لطف الهی قرار گرفتند و خدا آن‌ها را انتخاب کرد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: ملت ایران 230 هزار شهید را تقدیم اسلام کرد. نوع و سبک زندگی ما به جهانیان ارائه شده و کشورهای زیادی از ما الگو گرفته اند لذا جهان سلطه نمی‌تواند این موضوع را تحمل کند.

وی با اشاره به کمک کشورهای مختلف به رژیم بعث عراق در دوران جنگ تحمیلی گفت: در دفاع مقدس ما 13 اسیر از کشورهای متفاوت داشتیم که این موضوع نشان دهنده آن است که حداقل از 13 کشور نیرو برای جنگ با ما اعزام شده بود. علیرغم تمام این حمایت ها اما مردمان ما با وجود همه محدودیت ها ایستادگی نموده و شکست سنگینی را به دشمنان تحمیل کردند.

معاون رئیس جمهور گفت: دشمن در فتنه سال های 96 و 98 توده‌های مردم را هدف قرار داد تا این معنی را القا کند که انقلاب معیشت و اقتصاد را با چالش رو به رو ساخته است. دشمن برای اثر بخش کردن فتنه خود رو به تحریم های پیچیده و دراز مدت که از سال ها قبل آنها را طراحی کرده بود، آورد.

وی با بیان اینکه در فتنه اخیر مرگ یک دختر جوان دستمایه آشوب سازی دشمن شد، ادامه داد: آنان به دنبال بهانه ای برای شورش و دو قطبی سازی در جامعه بودند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه از سوی دشمن به برخی افراد که تبعه خارجی نیز بودند پول داده شد تا پمپ بنزین ها را آتش بزنند، گفت: آنها با ایجاد فتنه اقتصادی به دنبال زدن تیر خلاص به انقلاب بودند در حالی که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و‌ در مکتب انقلاب داشتن زندگی خوب مسیری برای رسیدن به کمال است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسولان وظیفه دارند وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور را سامان دهند، گفت: دشمن تلاش کرد اصول و ریشه ها را در فتنه اخیر هدف قرار دهد، اما ملت بزرگ به مدد خون شهدای مظلوم وحدت بیشتری یافتند؛ خون شهدا وحدت افرین است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: وحشی گری و جنایات دشمن در فتنه اخیر آشکار شد همانطور که در تاریخ 200 ساله امریکا بیش از 200 حمله به کشورهای مختلف اتفاق افتاده است. این کشور با این سابقه وحشی گری مدعی حقوق زنان و آزادی است. 

وی با بیان اینکه شنبه تاریخی در 22 بهمن شکل گرفت، گفت: نگاه دولت ایجاد توازن در روابط بین غرب و شرق است. ما باید با همه ملت ها روابط روشن داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه انتقال تکنولوژی در بستر روابط دراز مدت شکل می‌گیرد، افزود: ما برای ایجاد رشد پایدار و احیا جاده ابریشم نیازمند ورود به تعاملات دراز مدت با بخشی از کشورهای جهان هستیم.

وی ادامه داد: رابطه ما با اوراسیا تحریم های بانکی امریکا را بی اثر کرد. هم اکنون تعاملات مالی ایران با بیش از 130 بانک مهم در جهان برقرار است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به حمایت دولت و مجلس از بنیاد شهید گفت: بیشترین حمایت در بودجه از منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران شده، اما ما شرمنده خانواده ها هستیم و باید حمایت های بیشتری شود.

وی گفت: ما امسال نسبت به سال های گذشته رشد 100 درصدی در بودجه داشته‌ایم و امیدواریم با حمایت های دولت و مجلس سطح ارائه خدمات افزایش پیدا کند.

معاون رئیس جمهور افزود: ما برنامه ریزی جدی کرده‌ایم که خط زندگی شهدا را نشان دهیم. در این راستا کارهای هنری و نمایشی خوبی انجام شده تا واقعیت های زندگی شهدا را به نسل آینده منتقل کنیم.

برچسب‌ها