کد خبر 161922
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

قاری بین المللی کشورمان در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

رسانه ها منتقل کننده برکات معنوی مسابقات هستند

رسانه ها منتقل کننده برکات معنوی مسابقات هستند

مهدی عادلی قاری بین‌المللی کشورمان گفت: اطلاع‌رسانی و تبلیغ رسانه‌ای مسابقات کافی نیست و باید تبلیغات مناسبی در سطح جامعه، مردم و حتی در سطح بین‌الملل صورت بگیرد.

مهدی عادلی قاری بین‌المللی کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ اظهار کرد: به جز دوران شیوع کرونا که مسابقات به‌صورت مجازی بود و حضور قاریان ممکن نشد، هر ساله یک بار قاریان مختلف از کشور‌های دنیا در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و ارتباطات خوبی بین‌شان شکل می‌گیرد؛ مخصوصاً زمانی که این مسابقات حضوری است، دیدار‌ها و ارتباطات شکل خاصی دارد.

وی در خصوص تجربه شخصی خود از سابقه حضور در این مسابقات گفت: من در سال 1383 این حضور را تجربه کردم؛ فضا بسیار خوب و صمیمی بود و بین قاریان و فعالان قرآنی اهل سنت و شیعه هیچ فاصله‌ای احساس نمی‌شد و این ویژگی نشان از ایجاد وحدت و هم‌افزایی بیشتر میان مسلمان دارد.

این قاری بین‌المللی کشورمان افزود: مسابقات فضای بسیار خوبی دارد و بازخورد خوبی را از جامعه قرآنی بین‌الملل می‌گیرد؛ در این فضا قاریان ایرانی و قاریان ممتاز از کشور‌های مختلف با یکدیگر آشنا می‌شوند و از تجربیات هم استفاده می‌کنند و وحدت خوبی در جریان مسابقات ایجاد می‌شود که می‌تواند در سایر ابعاد تأثیر‌گذار و مفید باشد.

عادلی در پایان با بیان اینکه رسانه‌ها نقش تعیین‌کنند‌ه‌ای در نشان دادن برکات معنوی برگزاری مسابقات قرآنی دارند، خاطرنشان کرد: به عقیده من اطلاع‌رسانی و تبلیغ رسانه‌ای مسابقات کافی نیست و باید تبلیغات مناسبی در سطح جامعه و مردم و حتی در سطح بین‌الملل صورت بگیرد و از طریق تبلیغات و رسانه‌ها اهمیت این مسابقات، سطح کیفی و برکات معنوی این برنامه به اطلاع عموم برسد.

گفتنی است، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 29 بهمن ماه الی سوم اسفند ماه با حضور قاریان و حافظان برتر بین‌المللی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها