کد خبر 161920
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲

یک کارشناس حقوق ورزشی در گفتگو با «حیات»:

کمیته استیناف می‌تواند طبق قانون رأی کمیته انضباطی در خصوص ساپینتو را بشکند

کمیته استیناف می‌تواند طبق قانون رأی کمیته انضباطی در خصوص ساپینتو را بشکند

رسول باختر، کارشناس حقوق ورزشی در خصوص رای کمیته انضباطی علیه ساپینتو ایراد قانونی وارد کرده است.

رسول باختر در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص حکم کمیته انضباطی علیه ساپینتو اظهار داشت:  در مورد ساپینتو و حکم انضباطی او باید این نکته را در نظر بگیریم که نمی‌توانیم در مورد اینکه تخلفی از جانب او رخ داده یا نه اظهار نظری بکنیم چون در مورد محتویات پرونده اطلاعی نداریم و کسانی که به محتویات پرونده دسترسی دارند بهتر است در خصوص آن اظهار نظر کنند.

وی افزود: در خصوص حکمی که آمده است فارغ از اینکه آیا تخلفی از جانب ساپینتو رخ داده است یا نه، خود حکم از یک جهت جای تعجب و سوال دارد. مطابق حکم ایشان به 10 درصد از مبلغ قرارداد ثبت شده اش در سازمان لیگ محکوم شده است که با نظر به ماده 31 مقررات انضباطی و از سوی دیگر اصلاحاتی که سال گذشته نسبت به اعداد و ارقام آن انجام شد جریمه نقدی مربیان سقف 150 میلیون تومانی دارد که نکته جالبی است ولی در حکم نوشته ایشان باید 10 درصد از دستمزدش را پرداخت کند. با توجه به نرخ ارز هرچقدر دستمزد ایشان باشد قاعدتاً 10 درصدش بیشتر از سقف 150 میلیون تومانی است و از این جهت جای سوال و تعجب دارد که چطور ممکن است ایشان بیشتر از سقف آئیین نامه محکوم شده است.

باختر ادامه داد: از آنجایی که یک اصل کلی وجود دارد که وقتی شخصی به بیش از رقم مندرج در مقررات محکوم می‌شود باید نسبت به آن عدد سقف تعیین شده اعمال قانون شود و مازاد آن نقض شود این قسمت در کمیته استیناف قابل بررسی و اصلاح خواهد بود.

وی در پایان گفت: از جهت دیگر اگر با توجه به اینکه ممکن است اعداد و ارقام مندرج در قرارداد یک مربی با رقم دریافتی واقعی او متفاوت باشد، باب شدن این موضوع که رقم جریمه درصد مشخصی از قرارداد را شامل شود خودش می‌تواند مفسده ایجاد کند ولی از طرف دیگر جریمه بر مبنای درصد دستمزد محاسنی هم دارد از جمله اینکه ممکن است رقم 100 میلیون تومان 50 درصد دستمزد یک بازیکن باشد و ممکن است یک درصد دستمزد یک بازیکن دیگر باشد و این حسن را می‌توان برایش قائل شد. اگر این ماده اصلاح شود معایب و محاسنی به همراه دارد.

برچسب‌ها