کد خبر 161601
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

یک شهید، یک درس؛

من نمی توانم جواب حق‌الناس را بگویم

من نمی توانم جواب حق‌الناس را بگویم

«آقاجان! موتور گازیم را بفروشید و هر چه پول دارم از بانک بگیرید. تمامش را به بیت المال تحویل دهید. چون شاید با این طرز درس خواندن، حق من نبود که از بیت المال مصرف کنم و من نمی‌توانم جواب حق الناس را بگویم.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ وصیت‌نامه شهدا چراغ راهی است که در زمانه پرفراز و نشیب می‌تواند راهنمای جوانانی باشد که پیرو راه حق هستند و این میزان، می‌تواند رهنمونی ارزشمند برای رهایی از دسیسه‌های حال حاضر باشد. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز بارها در سخنان خود به‌ویژه به مسئولان استفاده از وصیت‌نامه شهدا را توصیه می‌کنند و از آن به عنوان «درس» یاد می‌کنند.

به همین بهانه یادی می‌کنیم از طلبه شهیدی که در وصیت‌نامه خود از پدر می‌خواهد پس از مرگش دینی که به واسطه استفاده از بیت‌المال بر گردن خود حس می‌کند را اینگونه ادا کند. در بخشی از متن این وصیت‌نامه آمده است:

«آقاجان! موتور گازیم را بفروشید و هر چه پول دارم از بانک بگیرید تمامش را به بیت المال تحویل دهید چون شاید با این طرز درس خواندن، حق من نبود که از بیت المال مصرف کنم و من نمی توانم جواب حق الناس را بگویم . شما خودتان از من بهتر می دانید که حضرت علی (ع) حاضر نشد چراغ بیت المال برای چند لحظه برای کار شخصی روشن بماند. ...»

گفتنی است، طلبه شهید محمدتقی علیمیان از اهالی روستای فتیده از توابع لنگرود بود که در حین گذراندن دوران طلبگی در شهر قم، طبق سفارشات امام خمینی (ره) به دفاع مقدس علاقه‌مند شد و پس از گذراندن آموزش‌های مقدماتی، به جبهه اعزام شد. 

دیری نگذشت که محمدتقی بر اثر اصابت ترکش در دهم خرداد سال 67 در حالی که 18سال داشت، به مقام رفیع شهادت نائل آمد و تا مدتی بعد مفقودالاثر بود تا اینکه پس از یکی دوسال از طریق سپاه آستانه اشرفیه خبر آوردند که پیکر محمدتقی پیدا شده است.

 

 

برچسب‌ها