کد خبر 161522
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴

بشار اسد: باید کمک‌های فوری وارد همه مناطق سوریه شود

بشار اسد: باید کمک‌های فوری وارد همه مناطق سوریه شود

رئیس جمهور سوریه که میزبان معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه بود، تأکید کرد که باید تلاشهای بین‌المللی متمرکز به بازسازی زیرساختهای سوریه باشد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه شامگاه امروز دوشنبه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، در این دیدار، پیامدهای زلزله در سوریه و نیازهای انسانی فوری ملت این کشور برای عبور از این بحران بررسی شد. گریفیتس گفت که دولت سوریه به سرعت در روند نجات و امدادرسانی سریع وارد عمل شد.

وی همچنین تأکید کرد که سازمان ملل در راستای امدادرسانی و رفع نیازهای انسانی مردم سوریه، تلاش خواهد کرد. 

بشار اسد هم گفت که باید کمکهای فوری به همه مناطق سوریه وارد شود؛ از جمله مناطقی که تحت اشغال گروههای تروریستی قرار دارد. وی تأکید کرد که باید تلاشهای بین‌المللی متمرکز به بازسازی زیرساختهای سوریه باشد.

وی این مسئله را نیاز مبرم برای ملت سوریه و بازگشت آوارگان سوری به این کشور قلمداد کرد. 

در همین ارتباط، تدروس ادهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت در رأس یک هیأت، شامگاه روز گذشته به دیدار رئیس جمهور سوریه رفت و اسد بر اهمیت سفر این هیأت در شرایط کنونی تأکید کرد.

بشار اسد گفت که اهمیت این سفر بدین دلیل است که سازمان بهداشت جهانی از نیازهای پزشکی و انسانی برای رسیدگی به زلزله‌زدگان آگاه خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از تلاشهای این سازمان برای حمایت از بخش درمان سوریه، افزود: سوریه به دنبال همکاری فعال با سازمان جهانی بهداشت است؛ به نحوی که مبتنی بر یک دیدگاه فراگیر باشد که واقعیت بخش درمان را ارزیابی کند و هدف از آن، جبران کمبودها در تجهیزات و دارو باشد.

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت که چنین سفری باید در راستای رفع نیازهای پزشکی مردم سوریه برای مقابله با بیمارهای خطرناک و مزمان مانند سرطان باشد.

برچسب‌ها