کد خبر 161502
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹

سنگ قبر دست دوم هم رسید

سنگ قبر دست دوم هم رسید

هزینه های سنگین کفن و دفن سبب شده است تا ترس از هزینه‌های مرگ به جان بسیاری از افراد بی افتد. در این اوضاع وخیم اقتصادی که زندگی بسیار سخت شده است، هزینه های مردن هم بسیار دشوار است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ خانه آخرت، به جایی گفته می‌شود که انسان بعد از آنکه بار خود را بسته و از دنیا می‌رود، درخانه جدید به اسم قبر گذاشته می‌شود. خانه‌ای کوچک اما با قیمتی بالا که این روزها حتی مردن را هم سخت و دشوار کرده است و در ذهن مردم چنین چیزی جریان دارد که در صورت مرگ، هزینه‌های دفن و کفن به چه صورتی خواهد بود.

 

چنین امری نشان دهنده این است که انسان حتی برای مردن هم باید پول خرج کند، آن هم به مقدار زیاد. قبری با محیط کوچک و خاک‌های بسیار، اما گران. سوال‌های بسیاری در ذهن ما ایجاد می‌شود. افرادی که توان مالی خوبی ندارند، چگونه می‌تواند از پس هزینه‌های بعد از مرگ بر می‌آید. سوالی که قطعا ذهن خیلی از افراد را مشغول کرده است.

 

با پرس و جوهایی که از سنگ فروشان بهشت زهرا انجام شد، متوجه شدیم که نرخ سنگ قبر معمولی، از 2میلیون و پانصد هزار تومان آغاز می‌شود و تا 100 میلیون تومان نیز ادامه دارد. با این وجود اگر کسی بخواهد سنگ قبر تهیه کند و مشکل مالی داشته باشد، برای یک تکه سنگ که نام و نشانی مرده خود را بتواند پیدا کند، باید مبلغ 2میلیون و پانصد هزار تومان پول پرداخت کند. چنین هزینه‌ای فقط برای یک تکه سنگ است.

 

بسیاری از کسانی که توان پرداخت سنگ قبرهای نو را ندارند، به سنگ قبرهای دست دوم روی می‌آورند اما فلسفه سنگ قبر دست دوم چیست؟ بعد از بررسی ها، متوجه شده ایم، افرادی که قصد جدید کردن سنگ قبر اموات خود را دارند، سنگ کهنه را به سنگ فروشی می‌فروشند و سنگی جدید را تهیه می‌کنند و در ازای آن مبلغی بیشتر را پرداخت می‌کنند. سنگ فروش، آن را سابیده و مرتب می‌کند. این افراد اشاره می‌کنند که سنگ‌های دست دوم دوام لازم را ندارند و برای کسانی پیشنهاد می‌شود که توان مالی کافی برای خرید سنگ را ندارند.

 

در میان این سنگ فروشان بهشت زهرا، هستند کسانی که سنگ قبرهای دست دوم را به صورت قسطی هم می‌فروشند. برای مثال اگر کسی بخواهد سنگ قبر دست دوم را به صورت قسطی تهیه کند که 1میلیون و پانصد هزار تومان نرخ دارد، باید نصف مبلغ را ابتدا پرداخت کند و باقی مانده را یک چک 1ماهه تحویل فروشنده دهد. در این صورت می‌تواند سنگ قبر دست دوم را تهیه کند.

برچسب‌ها