کد خبر 161489
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

نمایشگاه بین‌المللی قرآن از 12 فروردین برپا خواهد شد

 نمایشگاه بین‌المللی قرآن از 12 فروردین برپا خواهد شد

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی برپا می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ محمد مهدی عزیززاده قائم مقام معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست برخط با 31 استان گفت: سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 12 فروردین 1402 مصادف با هشتم یا نهم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز و به مدت دوهفته ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برپایی بخش بین المللی نمایشگاه قرآن گفت: جلسات متعددی با رایزنان فرهنگی به صورت برخط و نیز مکاتبات و دعوت هایی صورت گرفته است.

عزیززاده ادامه داد: می خوانمت، شعار نمایشگاه امسال است و انتخاب این شعار اشاره به تداوم ارتباط و خواندن قرآن کریم است.

وی بخش بندی نمایشگاه را کاملا متفات از سال های گذشته عنوان کرد و گفت: بخش های مختلف نمایشگاه با محور اصلی خانواده طراحی شده و قسمت های مختلف آن کاملا مخاطب محور است. البته بخشی از نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان به طور مجزا طراحی شده و قسمت ویژه ای برای دختران و بانوان با اولویت مخاطب و موضوع در نظر گرفته شده است.

قائم مقام معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آن چیزی که برای مشارکت هرچه بیشتر استان ها در این رویداد پیش بینی و برآورد شده در چهار بخش خلاصه می شود که اولین بخش، تدارک یک جشنواره ملی برای هر استان است که با عنوان آیین های رمضانیه در ایران نام دارد و در این بخش به آداب و رسوم سفره های افطاری مناطق و نواحی و اقوام مختلف آن ها پرداخته می شود.

به گفته عزیززاده بخش دیگر نمایشگاه را تکریم از مفاخر است که دستاوردهای بسیار خاص و ویژه استان ها در زمینه قرآنی رونمایی می شود.

وی تصریح کرد: در این دوره تورهای بازدید از نمایشگاه نیز برای استان ها تدارک دیده شده است.

گفتنی است این نشست بصورت مجازی و برخط با حضور رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه های قرآنی سراسر کشور، مدیر کل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن وعترت، جمعی از عوامل اجرایی و دفاتر قرآنی 31 استان برای هماهنگی و برنامه ریزی مشارکت استان ها در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

برچسب‌ها