کد خبر 161393
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

میلاد دخانچی:

«اتاقک گلی» ملی‌ترین فیلم سینمای ایران در چند سال گذشته است

«اتاقک گلی» ملی‌ترین فیلم سینمای ایران در چند سال گذشته است

منتقد سینما و مجری تلویزیون در نقد فیلم سینمایی اتاقک گلی گفت: فیلم سینمایی اتاقک گلی ویژگی‌هایی دارد که سینما به معنای واقعی کلمه را به ما می‌شناساند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ میلاد دخانچی منتقد سینما و مجری تلویزیون درباره فیلم موفق «اتاقک گلی» می‌گوید: فیلم سینمایی اتاقک گلی ویژگی هایی دارد که سینما به معنای واقعی کلمه را به ما می‌شناساند. موفقیت فیلم به سه عامل مهم برمی‌گردد. نکته اول اینکه ساخت فیلم برای تهیه کننده منافع معنوی داشته؛ چراکه خود در عملیات مرصاد حضور داشته و او با خود دغدغه‌ای به سینما آورده است و نکته دوم اینکه نویسنده بر اساس تحقیقات فیلم را نوشته است. در آخر کارگردانی فیلم را ساخته که سال‌ها دستیار کارگردانان موفق بوده است. 

وی در ادامه با بیان علل موفقیت فیلم از نظر مضمونی بیان می‌کند: در فیلم اتاقک گلی، اولین فیلمی است که دوربین روی کرد زبان‌ها زوم است و قهرمان اصلی فیلم مردم عادی هستند. ویژگی بعدی این است که حقیقت در دست شخصیت عادی فیلم است و در تعامل با مردم عادی ساخته می‌شود. نکته سوم اینکه در این فیلم می‌بینیم دولت سازی یک برساخت است. افراد روستا به دولت مرکزی اعتنایی ندارند و مشغول زندگی عادی خود هستند و طی یک تصادف آنها انتخاب می‌کنند که به چه سمتی رفته و در این تصادف امر ملی شکل گرفته و این قومیت، هویت ملی نیز پیدا کند.   

برچسب‌ها