کد خبر 161357
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

مقام ارشد طالبان: ممنوعیت آموزش و کار زنان به زودی برطرف می‌شود

مقام ارشد طالبان: ممنوعیت آموزش و کار زنان به زودی برطرف می‌شود

معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد: به زودی محدودیت اعمالی بر زنان برطرف خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، شیرمحمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان از ممنوعیت رفع کار و اشتغال زنان در آینده نزدیک خبر داد. 

استانکزی در حاشیه جشن بزرگ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کابل به خبرنگاران گفت: «موضوع منع کار و تحصیل زنان به زودی حل خواهد شد.»

وی افزود که به تمام مردم افغانستان اعم از زن و مرد براساس شریعت اسلامی و فرهنگ جاری در این کشور اجازه کار و تحصیل داده خواهد شد. 

این مقام ارشد طالبان خاطر نشان کرد: «کار بروی رفع محدودیت زنان ادامه داشته و امیدواریم به زودی این مشکلات برطرف شود.»

شیرمحمد عباس استانکزی  در مراسم چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب گفته بود که روابط ایران و افغانستان باید در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و دیپلماتیک افزایش و توسعه یابد.

این اظهارات در حالی است که طالبان پس از به قدرت رسیدن آموزش دختران در مقطع راهنمایی و دبیرستان را ممنوع کرده و اخیرا نیز اجازه تحصیل دختران در دانشگاه‌های را ممنوع کرده است. 

از طرف دیگر در ادامه محدودیت طالبان بر زنان این گروه فعالیت این قشر را در موسسات خارجی ممنوع کرده و علاوه بر آن اجازه ثبت نام دختران در کنکور سراسری را نیز لغو کرده است. 

اخیرا «سراج‌الدین حقانی»، وزیر کشور طالبان نیز با انتقاد از رهبری این گروه گفته است که انحصار قدرت و تحمیل دیدگاه به مردم به سود آنان نیست.

حقانی ادامه وضعیت فعلی را غیر قابل تحمل دانست و تاکید کرد که مردم از آنان فاصله خواهند گرفت.

وی همچنین تاکید کرد که در شرایط فعلی نیاز است تا به زخم‌های مردم مرحم گذاشته شود.

برچسب‌ها