کد خبر 161329
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با «حیات»:

هرچقدر از مظلومیت شهدای حادثه چوار بگوییم کم است/ رقابت قهرمانی لیگ برتر بین 5 تیم است، نه 3 تیم

هرچقدر از مظلومیت شهدای حادثه چوار بگوییم کم است/ رقابت قهرمانی لیگ برتر بین 5 تیم است، نه 3 تیم

پیشکسوت فوتبال در خصوص وضعیت حال حاضر لیگ برتر صحبت کرد و همچنین در خصوص سالگرد شهادت شهدای حادثه چوار صحبت کرد.

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت این روزهای لیگ برتر اظهار داشت: خدا را شکر وضعیت لیگ نسبت به گذشته بهتر شده و بازی‌های با کیفیت‌تر و تماشاگر پسندتری را شاهد هستیم و دیگر فوتبال محتاطانه که از سوی اکثر تیم‌ها دیده می‌شد کنار گذاشته شده است چرا که چند تیم بالای جدول به دنبال قهرمانی و کسب سهمیه هستند و چند تیم پایین جدول هم دوست دارند از منطقه خطر جدا شوند و برای همین دیگر احتیاط را کنار گذاشته و بازی‌های قشنگی را شاهد هستیم.

وی در مورد سپاهان گفت: سپاهان چند هفته‌ای است که به ترکیب مورد نظر سرمربی خودش رسیده است و آقای مورایس دیگر می‌داند از تیمش چه می‌خواهد و چینش و ترکیب ثابت خودش را در تیم پیدا کرده است و ساختار مناسبی که پشت این تیم است باعث شده کیفیت بازی بالایی از این تیم شاهد باشیم و نتایج خوبی هم کسب کرده که این نتایج و صدرنشینی این تیم اتفاقی نیست. هرچند من برای استقلال و پرسپولیس هم به اندازه سپاهان شانس قائلم و هر تیمی در ادامه از فرصت‌هایش بهتر استفاده کند شانس بالاتری دارد.

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت پرسپولیس هم توضیح داد: پرسپولیس توانست در یک مقطع اختلاف امتیاز خوبی در صدر ایجاد کند ولی تغییرات زیاد و جابجایی در ترکیب که حاصل مصدومیت بازیکنانی مثل دیاباته و جدایی لوکادیا بود به آنها ضربه زد و چند هفته ای امتیاز از دست دادند و رقبا به آنها رسیدند ولی در این بازی دوباره نشان دادند همان پرسپولیس قدرتمند سابق هستند و مدعی قهرمانی محسوب می‌شوند ولی دیگر حاشیه امنیت نخواهند داشت.

سیدصالحی در رابطه با وضعیت استقلال هم گفت: استقلال هم کم کم توانسته ترکیب ثابت خودش را پیدا کند. اگرچه نتوانستند نیم فصل بازیکن جذب کنند ولی چند چهره این تیم زیر نظر ساپینتو بهترین دوران فوتبالی خودشان را سپری می‌کنند. یکی از آنها مهدی قایدی است که به روزهای خوبش برگشته. نا آمادگی که دلیلش حضور در لیگ امارات بود و در کنارش عدم حضور ثابت در ترکیب اصلی و یک خط در میان بازی کردن و البته از دست دادن جام جهانی که در مقطعی به روحیه او ضربه زد باعث شد کیفیتش افت کند ولی حالا به روزهای خوبش برگشته است. در کنار او سعید مهری و آرش رضاوند هم در ترکیب اصلی به بلوغ بالایی رسیدند و خط هافبک استقلال را به وضعیت خوبی رسانده‌اند و حاصل اینها نتایج خوبی است که گرفته می‌شود و این تیم به کورس قهرمانی برگشته است.

وی در مورد اینکه آیا شانس قهرمانی لیگ بین همین سه تیم تقسیم می‌شود یا نه، اظهار داشت: این سه تیم مدعیان اصلی هستند ولی در کنارش از تراکتور که با خمز شرایط خیلی خوبی پیدا کرده و تا حدودی گل گهر که این هفته ها پرنوسان ظاهر می‌شود هم می‌توانند مدعیان بعدی باشند و من 5 تیم را شایسته عنوان قهرمانی می‌دانم و نه فقط سه تیم را.

سیدصالحی در پایان در خصوص سالروز حادثه چوار و شهادت شهدای این حادثه گفت: ما هرچقدر از دینی که شهدا گردنمان دارند بگوییم کم گفته‌ایم و آرامش و آسایش و امنیت امروز را مدیون این عزیزانی هستیم که جانشان را کف دستشان گذاشتند و خودشان رفتند تا خاک و ناموس وطن نرود و این عمل واقعاً بزرگی است که باید تا می‌توانیم از آن بگوییم و صحبت کنیم. در شرایط جنگ هم متاسفانه حوادثی ایجاد شده که گواه مظلومیت ایران در این جنگ بوده است و یک نمونه آن همین حادثه چوار است که یک عده جوان غیر نظامی و بی سلاح را اینطور وحشیانه به شهادت رساندند و هرکس به حقانیت ایران در جنگ تحمیلی شک دارد حوادث این چنینی زیاد است که با رجوع به آن متوجه می‌شود حق و باطل کدام طرف بود.

برچسب‌ها