کد خبر 161324
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

پیشنهاد جالب حسن روشن برای گرامیداشت شهدای حادثه چوار

پیشنهاد جالب حسن روشن برای گرامیداشت شهدای حادثه چوار

پیشکسوت فوتبال در خصوص حادثه چوار و گرامیداشت یاد شهدای این فاجعه پیشنهاد جالبی ارائه کرده است.

حسن روشن در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت این روزهای استقلال و نتایجی که در لیگ برتر کسب می‌کند اظهار داشت: من بازی‌ها را به طور کامل دنبال نمی‌کنم ولی دورادور در جریان هستم و خدا را شکر که تیم برنده می‌شود و همین بردن که باعث خوشحالی مردم و هواداران استقلال می‌شود اتفاق خوبی است و امیدوارم ادامه داشته باشد. در این شرایط فوتبال دلخوشی مردم است و باعث می‌شود کمی حواسشان از گرفتاری‌ها و مشکلات روزمره پرت شود و امیدوارم ادامه دار باشد.

وی در مورد درخشش مهدی قایدی هم گفت: برای او هم خوشحالم. من سال گذشته که قایدی آمد تا بابت پوشیدن پیراهن از من اجازه بگیرد به او گفتم قدر خودش را بداند و از حاشیه فاصله بگیرد تا بتواند از استعداد فوتبالی خودش استفاده کند. دوره‌ای که به لیگ امارات رفت به فوتبالش ضربه زیادی زد و وقتی برگشت مدتی طول کشید تا به اوجش برسد. او دیگر از سطح فوتبال ایران و آسیا فراتر رفته و اگر همین روند را ادامه دهد به زودی لژیون خواهد شد و شانس این را دارد در سطح بازیکنی مثل مهدی طارمی در اروپا بدرخشد.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه بازهم درگیری ساپینتو در بازی با مس باعث اخراج و محرومیتش شد، توضیح داد: واقعاً هرچه گفتیم زبان‌مان مو در آورد. او شاگرد کی‌روش است و رفتارهای او را از خودش نشان می‌دهد. فقط یک بازی کت و شلوار پوشید و رفتارش درست و حسابی بود و در سایر بازی‌ها به این مسخره‌ بازی‌هایش ادامه می‌دهد. من خواهش می‌کنم قبل از هر بازی به زور هم که شده کت و شلوار تنش کنند تا شاید دست از این مدل رفتارهایش بردارد.

روشن در مورد وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی هم گفت: من هرچقدر بابت حمایت از تاج معذرت بخواهم کم است. گفتیم او در AFC و FIFA نفوذ دارد و به دردمان می‌خورد ولی از وقتی آمد همینطور دارد تصمیمات اشتباه می‌گیرد. الان هم در انتخاب سرمربی جدید مانده اند. هیچ کجا یک فدراسیون با نظر یک نفر اداره نمی‌شود و یک کمیته در مورد مسائل این چنینی نظر می‌دهند. ما کمیته فنی هم داریم ولی بنده خدا قاسم پور به من می‌گفت اصلاً مارا داخل بازی حساب نمی‌کنند. باید یک کمیته فنی از افراد دلسوزی مثل قاسم‌پور تشکیل شود و نظر بدهند و سرمربی انتخاب شود و پشت انتخابشان هم بمانند و حمایت کنند.

وی در پایان در خصوص سالروز حادثه چوار و شهادت تعدادی از هموطنان در این مسابقه اظهار داشت: این هم یکی از اتفاقاتی بود که در جریان جنگ تحمیلی خیلی تلخ بود و کسانی که در آن دوره حضور داشتند و در جریان آن قرار گرفتند هرگز فراموشش نمی‌کنند. اتفاقات چند سال قبل بود که برای بازدید از محل این حادثه رفته بودیم. ماجرا از این قرار است که توپ از روی نقطه کرنر زده شد و دروازه‌بان آن را بغل گرفت و مشغول دویدن بود که این بمب منفجر شد و ترکش آن باعث شد سر دروازه‌بان از جایش کنده شود و چند قدم بدون سر به سمت جلو دوید و بعد از چند ثانیه نقش بر زمین شد. واقعاً آدم فکر چنین چیزی را می‌کند مو به تنش سیخ می‌شود که چقدر جنایت شد در حق این مردم بی دفاع. من پیشنهاد دادم وقتی می‌خواستند زمین آنجا را بازسازی کنند به یاد شهدای این حادثه چون اتفاق از نقطه کرنر شروع شده بود آنجا چمن را رنگ قرمز بزنند و کم کم این رنگ نارنجی شود و بعد به سبزی برسد به نشان اینکه این محل و کلا جامعه امروز ما با خون شهدا آبیاری شده است و این آرامشی که داریم را مدیون خون آنها هستیم.

برچسب‌ها