کد خبر 161195
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

نیروی کار زنجیره تولید برای رشد اقتصادی است/ رابطه مستقیم افت ارزش پول و رشد اقتصادی

نیروی کار زنجیره تولید برای رشد اقتصادی است/ رابطه مستقیم افت ارزش پول و رشد اقتصادی

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم رشد اقتصادی باعث افت ارزش پول می شود، گفت: رشد اقتصادی در گرو چرخه تولید است و این زنجیره نیاز به نیروی کار دارد، هماهنگی مسئولین و سیاست گذاران و عدم چند صدایی در بیان دیدگاه هایشان برای ایجاد شغل و زنجیره انسانی متصل به درامدزایی برای رشد اقتصادی نباید به گوش برسد.

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات گفت: وقتی ارزش پول افت می کند کشور دچار ضعف اقتصادی می شود که این ناشی از عدم رشد اقتصادی است.

رضایی با اشاره به بیانات رهبری و تاکید ایشان بر رشد اقتصادی کشور گفت: پایه پول کشور وقتی به ثبات می رسد و موجب رضایتمندی می شود که رشد اقتصادی بالا برود و طبق منویات رهبر معظم انقلاب عدد 8 درصدی همان عدد مورد نظر کارشناسان اقتصادی است که اگر به این رشد 8 درصد برسیم به منزله ثبات قیمت و رشد در بازار سرمایه است.

وی افزود: رشد اقتصادی در گرو چرخه تولید است و این زنجیره نیاز به نیروی کار دارد، هماهنگی مسئولین و سیاست گذاران و عدم چند صدایی در بیان دیدگاه هایشان برای ایجاد شغل و زنجیره انسانی متصل به درامدزایی برای رشد اقتصادی نباید به گوش برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای افزایش رشد 8 درصدی نیاز است تیم اقتصادی هماهنگ باشد، وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، وزیر کشاورزی و ... با چشم اندازی بلند به آینده می توانند تحولاتی را در حوزه های اقتصادی از جمله اشتغال و افزایش تولید ایجاد کنند.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: قشر جوان برای ایجاد فرصت شغلی نیاز به تسهیلات دارد و در وضعیت کنونی و عدم ثبات بازار وام گیرنده از باز پرداخت، وام دهنده از عدم دریافت، هراس دارند و این باعث سنگ اندازی در چرخه اقتصادی می شود، لذا فرصت ایجاد شغل جدید را گرفته و باعث عدم رسیدن به رشد اقتصادی مورد نظر می شود.

برچسب‌ها