کد خبر 161079
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰

کارگردان "اتاقک گلی" در نشست خبری این فیلم:

در اتاقک گلی قهرمانی از جنس مردم را به تصویر کشیدیم

در اتاقک گلی قهرمانی از جنس مردم را به تصویر کشیدیم

کارگردان فیلم سینمایی اتاقک گلی گفت: در این فیلم سعی کردیم قهرمانی از جنس مردم را به تصویر بکشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ صبوری تهیه کننده فیلم سینمایی اتاقک گلی امشب 19 بهمن ماه در نشست خبری این فیلم در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و در محل پردیس سینمایی ملت اظهار کرد: ممنون که این فیلم را تماشا کردید و از آن خوشتان آمد. قدر دان خانواده شهدا هستیم که در مراسم اکران فیلم حضور یافتند و به تماشای فیلم نشستند.

در ادامه این نشست خبری همچنین عسگری کارگردان این فیلم بیان داشت: فیلم اگر فیلم باشد مسیر و راه خود را پیدا می‌کند؛ این فیلم پاییز سال گذشته پیشنهاد شد و‌ پس از چهار ماه نسخه اولیه آن در اسفندماه سال گذشته تهیه شد. 

وی بیان کرد: این فیلم را علارغم سختی ها کار کردیم. بنده علاقه زیادی به پروژه های سنگین دارم. در این ژانر باید قهرمان وجود داشته باشد، اما قهرمانی که از جنس مردم باشد.

عسگری ادامه داد: تاریخ همیشه و همواره پیوستی با بشر دارد لذا در این فیلم خواستیم تا شخصیتی از جنس مردم را خلق کنیم.

در ادامه این نشست خبری پدرام کریمی نویسنده فیلم نیز گفت: روزهای اول که صحبت کردیم، تاکید بر این داشتیم که کارگاه قالی باقی وجود داشته باشد؛ این فیلم به خاطر اتفاقات روز ساخته نشده و تاکید بر ایجاد اتحاد داشته‌ایم.

وی افزود: اگر زمان فیلم اجازه می‌داد از دوکوهه برای آغاز فیلم شروع می‌کردیم.

محسن خدابخشی طراح صحنه این فیلم سینمایی نیز در این‌ نشست خبری بیان کرد: جغرافیا و تاریخ باعث شد کار را در کرمانشاه انجام دهیم. دررهمین زمینه یک روستا به صورت کامل ساخته و یک روستا نیز بازسازی شد.

وی گفت: نزدیک به 50 کمرشکن ادوات جنگی به محل پروژه بردیم و بازسازی فضا 4 ماه زمان برد. از ابتدا به دنبال این بودیم کار به صورت میدانی باشد و درگیر جلوه های ویژه نشویم.

در ادامه تیریبون در اختیار کارگردان این فیلم قرار گرفت. عسگری گفت: در تمام فیلم های گذشته تلاش کرده‌ام بازیگر های مستعدی پیدا کنم که بازی درخشان داشته باشند و به سینما معرفی شوند.

وی بیان کرد: اگر بازیگر درست انتخاب شده و به صورت مناسب در نقش خود قرار گیرد، تماشاگر تا انتها فیلم را تماشا می‌کند، نکته قابل توجه در این فیلم این بود که عده ای از این بازیگر ها شباهت به شهدا داشتند.

در ادامه این نشست خبری صبوری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه هزینه ساخت فیلم چقدر بوده است و هر سه نهاد (بنیاد شهید، موزه دفاع مقدس و روایت فتح) در ساخت فیلم چه میزان مشارکت داشته اند، گفت: همه میدانیم یک فیلم اجتماعی در سال 1401 با یک تک بازیگر، زیر 15 تومن تمام نمیشود. فیلمهای دفاع مقدس به جهت اینکه اثر تاریخی است، قطعا هزینه بر است؛ اما تمام تلاشم را کردم که از ظرفیت کرمانشاه استفاده کنم.

وی ادامه داد: از فرماندار جوانرود تشکر می‌کنم. با این پروسه به جرات میتوانم بگویم ارزانترین فیلم را ساخته ام. از سه استان ادوات جنگی را به سختی آوردم و سعی کردیم تمام هزینها را از بخشهای مختلف کمک بگیریم.

 صبوری گفت: این فیلم ارزانترین فیلم در این سطح پروداکشن است. این کار را ابتدا با محبت موزه ملی دفاع مقدس آغاز کردم. بعد به سراغ بنیاد شهید رفتم و آقای قاضی زاده هاشمی و معاون فرهنگی ایشان آقای هاشمی نیز در ساخت آن مشارکت کردند. یقیقا این فیلم بدون ادوات و نیروی انسانی ماهر ساختش امکانپذیر نبود و تمام ادوات و نفرات‌روایت فتح از اول پروژه کنار ما بودند. ما از ایشان خواهش کردیم که از ما پول نگیرند و به صورت مشارکتی با ما کار کنند. در نهایت هدف هر سه این ارگانها این بود که فیلمی راجب شهدا ساخته شود.

وی تاکید کرد: بعد از 22 بهمن به سراغ این میرویم تا مشخص شود هر کدام از این نهادها چند درصد در ساختن فیلم سهم داشتند.

در حال تکمیل…

برچسب‌ها