کد خبر 161009
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

رشد اقتصادی کشور در گرو تقویت بخش خصوصی/ در واگذاری ها به اصل نظارت و مبارزه با فساد توجه شود

رشد اقتصادی کشور در گرو تقویت بخش خصوصی/ در واگذاری ها به اصل نظارت و مبارزه با فساد توجه شود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در واگذاری ها باید اصل نظارت و مبارزه با فساد وجود داشته باشد اما نباید با سختگیری راه را برای بخش خصوصی که بازوی اقتصاد کشور است، ببندیم.  

حسین حق وردی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی اهتمامشان بر این است که رشد مد نظر رهبری محقق شود که این امر تنها راه رشد اقتصادی کشور است. 

وی با بیان اینکه طبق بیانات رهبری و توصیه ایشان به اجرای اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی کمیسیون ویژه ای در این رابطه وجود دارد اما متاسفانه اصل 44 قانون اساسی همیشه با حاشیه همراه بوده و در دوره ای شاهد بودیم که رئیس، خریدار و فروشنده هر سه در زندان بودند. 

نماینده مردم قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی مشاهده می شود همه واگذاری ها در بخش خصوصی که با مشارکت دستگاه های نظارتی صورت می گیرد، برگشت می خورد با این اقدام جرات را از بخش خصوصی گرفته و این بازوی توانمند اقتصادی فلج می شود.

حق وردی با اشاره به اینکه این امر به معنای عدم رعایت قانون نیست، گفت: در واگذاری ها باید اصل نظارت و مبارزه با فساد وجود داشته باشد اما نباید با سخت‌گیری راه را برای بخش خصوصی که بازوی اقتصاد کشور است، ببندیم. 

وی با اشاره به سخنان رهبری در امر جوانی جمعیت و اشتغال جوانان تصریح کرد: اگر در این سالها به تولید و تولید دانش بنیان توجه می شد شاهد رشد بالا در حوزه اقتصادی و ایجاد شغل می بودیم.

برچسب‌ها