کد خبر 160935
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با «حیات»؛

شهدای چوار سند مظلومیت ایران هستند/ ضرورت پیگیری جنایت جنگی چوار در مجامع بین المللی

شهدای چوار سند مظلومیت ایران هستند/ ضرورت پیگیری جنایت جنگی چوار در مجامع بین المللی

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعه بمباران زمین فوتبال چوار یکی از مصادیق خباثت دشمنان ملت ایران است که در آن جوانان و نوجوانان بی پناه و غیر نظامی را به شهادت رساندند.

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: تاریخ انقلاب پر از رشادت ها و مظلومیت هاست. در برهه های مختلف دشمنان نظام با هدف قرار دادن مردم غیر نظامی و بی پناه سعی کردند ملت ایران را از آرمانهای خود باز دارند و مقاومت ملت ایران را بشکنند.

وی با بیان اینکه واقعه بمباران زمین فوتبال چوار یکی از مصادیق خباثت دشمنان ملت ایران است، گفت: در این حادثه دشمن جوانان و نوجوانان بی پناه و غیر نظامی را به شهادت رساند.

الهیان افزود: مجامع حقوق بشری در مقابل اینگونه جنایات سکوت کردند و با سکوت خود زمینه ساز ترغیب دشمنان برای انجام هر چه بیشتر عملیات های تروریستی در کشورمان و به شهادت رسیدن تعداد زیادی از جوانان این مرز و بوم شدند.

نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید در مجامع بین المللی و حقوق بشری پیگیر پرونده ها و این سند جنایات جنگی برای اقامه دعوا علیه عاملان آن باشیم.

برچسب‌ها