کد خبر 160856
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

در گفتگو «حیات» با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح شد؛

ایثار و شهادت مهم‌ترین حوزه‌ ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ایثار و شهادت مهم‌ترین حوزه‌ ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حوزه دفاع مقدس، ایثار و شهادت است و موضوعات مرتبط با این مسائل به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شود.

حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ در پاسخ به این سوال که این سازمان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چه اقداماتی را انجام داده است، گفت: شرایط برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه مقاومت فراهم‌تر است، همانطور که می‌دانید ترویج فرهنگ مقاومت در کشورهای همسایه در قالب‌های مختلف انجام می‌شود. ترجمه کتاب به‌ویژه ترجمه رمان‌های حوزه جنگ و کتاب‌های مستند در حال انجام است. برنامه هایی نیز در خود آن محل برای تجلیل از شهدای مقاومت شکل می‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه افزود: بیشترین کاری که انجام می‌شود، در حوزه نوشتن مقاله، برگزاری همایش‌ها و ... است. در کشورهای همسایه این اقدامات انجام شده و در کشورهای دیگر نیز کمابیش وجود دارد.

وی اشاره کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حوزه دفاع مقدس، ایثار و شهادت است و موضوعات مرتبط با این مسائل به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شود. در ادامه به بهانه رونمایی از آن اثر نشستی برگزار می‌شود و از افراد صاحب نظر در آن نشست دعوت می‌شود.

ایمانی‌پور افزود: گاهی اوقات از خانواده شهدا در این نشست‌ها حضور داشته و به این کشورها اعزام شده‌اند.  

برچسب‌ها