کد خبر 160500
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

فواید و خواص شگفت انگیز فلفل دلمه ای برای همه اعضای بدن

فواید و خواص شگفت انگیز فلفل دلمه ای برای همه اعضای بدن

فلفل دلمه ای نیز فلفل شیرین و یا کپسایسین هستند و در رنگ های مختلف مثل زرد، قرمز، سبز، بنفش و نارنجی موجود هستند

به گزارش گروه سلامت حیات؛ فلفل دلمه ای نیز فلفل شیرین و یا کپسایسین هستند و در رنگ های مختلف مثل زرد، قرمز، سبز، بنفش و نارنجی موجود هستند. این سبزیجات، بیش از 900 سال پیش در جنوب و آمریکای مرکزی پرورش داده شدند و نام فلفل را از استعمارگران اروپایی آمریکای شمالی دریافت کردند. این ها می توانند به راحتی در انواع مختلفی از آب و هوا رشد کنند. 

فلفل دلمه ای شیرین ترکیبی از مزه تند و بافت ترد است. این ها به طور علمی به عنوان کپسایسین شناخته می شوند و متعلق به گروه خانواده بادنجانیان شامل فلفل چیلی، فلفل قرمز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و بادمجان است. فلفل سبز و بنفش کمی طعم تلخ دارند، در حالی که مزه قرمز، زرد و نارنجی، طعم شیرین تر و میوه ای دارند. با ما همراه باشید تا به بررسی خواص فلفل دلمه بپردازیم.

 

خواص و فواید فلفل دلمه ای

1. سیلیکون بالای آن ناخن ها و مو را تقویت می کند:

فلفل دلمه ای سبز مقدار زیادی سیلیکون طبیعی دارد که ممکن است مو و ناخن ها را حفظ کند.

 

2. فلفل دلمه ای برای افزایش رشد مو:

فلفل دلمه ای قرمز محرک طبیعی رشد مو است و با تحریک گردش خون در درمان ریزش مو بسیار مؤثر است. در مورد ریزش مو، کپسایسین جریان خون را بهبود می بخشد که برای رشد و حفاظت از فولیکول مو از اثرات دی هیدرو تستسترون حیاتی است.

 

3. فلفل دلمه ای برای تقویت فولیکول مو:

یکی از دلایلی که چرا فلفل دلمه ای ها برای مو خوب هستند، این واقعیت است که آنها منابع عالی ویتامین C و برای سلامتی مو ضروری است. ویتامین C به جذب مناسب آهن کمک می کند، بنابراین تضمین می کند که آهن کافی در سلول های خونی قرمز برای حمل اکسیژن به فولیکول های مو وجود دارد. همچنین ویتامین C در تشکیل کلاژن استفاده می شود. کلاژن برای فولیکولهای مو، مورد نیاز است. کمبود ویتامین C می تواند باعث خشک شدن و ریزش مو شود که به راحتی شکسته می شوند.

 

4. فلفل دلمه ای برای بالا بردن رشد مو برای سلامتی:

استفاده از فلفل دلمه ای، روی مو می تواند در رشد مو از طریق بهبود گردش خون مؤثر باشد. چند فلفل دلمه ای خشک را در آب بجوشانید و به مدت 5 تا 6 دقیقه آن را رها کنید. بعد از خنک شدن آن را با کمک پنبه روی سر ماساژ دهید و آن را 10 تا 15 دقیقه رها کنید. سپس موها را بشویید. این کار باید دو بار در هفته، برای بهترین نتیجه انجام شود. فلفل دلمه ای، رشد و سلامت مو را افزایش می دهد.

برچسب‌ها