کد خبر 160359
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

جمعه «عطرآلود» جشنواره؛

رونمایی از «سرهنگ ثریا» و «پرونده باز است»

رونمایی از «سرهنگ ثریا» و «پرونده باز است»

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سومین روز برگزاری امروز جمعه 14 بهمن ماه با اکران 3 فیلم «پرونده باز است»، «سرهنگ ثریا» و «عطرآلود» همراه با نشست‌های رسانه ای این آثار میزبان علاقه‌مندان است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، اکران های امروز جمعه 14 بهمن همزمان با سومین روز جشنواره چهل و یکم فیلم فجر به فیلم های «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «سرهنگ ثریا» اثر لیلی عاج و «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست اختصاص دارد.

«پرونده باز است» اثر کیومرث پوراحمد به تهیه کنندگی علی قائم مقامی درباره یک پرونده جنایی است که در خلاصه داستان آن آمده است: فرهاد نوجوان 15 ساله ناخواسته مرتکب قتل می‌شود...

پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، رها فریدونی، اعظم عرفانی، سام قریبیان، مه لقا باقری، جواد طوسی، پویا نجفی، مهبد جهان نوش، راشین ربی، محمد متین ستاری و یزدان عیدی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

اثر پوراحمد ساعت 13 در پردیس سینمایی ملت (خانه رسانه) و ساعت 16 در برج میلاد (خانه جشنواره» اکران می شود.

پرونده باز است

«سرهنگ ثریا» اثر دیگری است که مخاطبان جشنواره فیلم فجر امروز به تماشای آن خواهند نشست.

این فیلم به کارگردانی لیلی عاج و تهیه کنندگی جلیل شعبانی ساخته شده است. «سرهنگ ثریا» تازه ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که از زاویه‌ای متفاوت به حضور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در پادگان اشرف می‌پردازد. این فیلم اولین ساخته سینمایی لیلی عاج است و در خلاصه داستان آن آمده: «این راه با گریه باز نمیشه!»...

ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، شهروز آقاپور در این فیلم ایفای نقش می کنند. حضور ژاله صامتی در قامت یکی از مادرانی که فرزندش درگیر گروه منافقین شده است از جذابیت‌های این فیلم است.

لیلی عاج یکی از دو کارگردان زن حاضر در جشنواره فیلم فجر است. وی یکی از فیلم اولی‌های امسال جشنواره است که با دستمایه قرار دادن موضوع پادگان اشرف مقر سازمان منافقین سعی کرده است با یک پروژه بزرگ وارد عرصه فیلمسازی شود. جلیل شعبانی تهیه‌کننده «سرهنگ ثریا» نیز پیش از این از فیلم اولی‌ها حمایت کرده و سال 99 فیلم «منصور» که به زندگی سرلشگر ستاری می‌پردازد را به عنوان تهیه‌کننده در کارنامه دارد.

«سرهنگ ثریا» ساعت 16 در پردیس سینمایی ملت و ساعت 21 در برج میلاد اکران می شود.

سرهنگ ثریا

«عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی یوسف منصوری دیگر اثر نمایشی امروز است.

«عطرآلود» به قلم حسین حسنی یک ملودرام عاشقانه با ترکیبی از رنج، ترس و وجدان است که در ادامه سینمای انسانی مقدم‌دوست، چالش‌های یک زوج خوشبخت را در مسیر استحکام زندگی‌شان تصویر می‌کند.

مصطفی زمانی و هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی در این اثر ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان «عطرآلود» آمده است: «فهم و درک فرصت کوتاه زندگی، علی را که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است، با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند؛ او در همین فرصت کوتاه باید تمام کارهای باقی‌مانده‌اش را به سرانجام برساند...»

«عطرآلود» ساعت 19 در پردیس سینمایی ملت و همزمان در برج میلاد اکران می شود.

عطرآلود

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر 12 تا 22 بهمن 1401 به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود.

امسال 24 فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

برچسب‌ها